خدمت‌رسانی نیروهای داوطلب شهرداری به زوار در مرز شلمچه

معاون خدمات شهری شهردار شیراز گفت: موکب احمدبن‌موسی (ع) شهرداری شیراز توسط ۵۵۰ نیروی داوطلب کار خدمت‌رسانی به زوار را تا یک هفته بعد از مراسم اربعین حسینی انجام می‌دهد.

محمدرضا محمدحسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موکب احمدبن‌موسی (ع) شاه چراغ شهرداری شیراز کار خدمت‌رسانی به زوار اربعین آقا اباعبدالله حسین را در دو منطقه در دستور کار دارد؛ یکی شیراز در باغ جنت برای مسافرانی که در بین راه قصد استراحت دارند به خصوص مهمانانی که از خارج از پاکستان و از مرز سیستان و بلوچستان از شیراز عبور کرده و راهی شلمچه هستند و یک اسکان هم در مرز شلمچه است که تقریبا فعالیت های اساسی و بنیادی محور شلمچه رامجموعه موکب احمدبن‌موسی شیراز انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: تقریبا با ۲۰۰ نیرو کار نظافت، جمع‌آوری، حمل و دفن زباله کل مسیر توسط پاکبانان و سپس حمل و نقل زوار از محلی که ماشین‌های خود را پارک می‌کنند تا نقطه صفر مرزی توسط ۶۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود.

محمدحسن‌پور افزود: دو هزار غذا در شب برای زوار درنظر گرفته شده است و روزانه برای پنج هزار نفر صبحانه، نهار و شام تدارک دیده می‌شود، میان‌وعده از جمله چای، آب جوش و حتی آش و ... نیز برای زوار آماده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار شیراز اضافه کرد: یک تیم کامل آتش‌نشانی شهرداری شیراز در آن‌جا مستقر است و به صورت  ساعته در خدمت تمامی موکب‌های مسیر شلمچه است؛ همچنین ماشی‌آلات مجموعه شهرداری شیراز از جمله جرثقیل، لدر، بیل مکانیکی، تانکر آب و ... در این مسیر کار خدمت‌رسانی به زوار را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: حوزه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز نیز مباحث گسترده فرهنگی را در این مسیر به عهده دارند، آشپزخانه سار نیز در آن‌جا مستقر می‌شود که اگر مشکلاتی از جمله طوفان، گرد و خاک، باد و ... به وجود آید مشکلی برای طبخ غذا وجود نداشته باشد، نانوایی سیار  شهرداری شیراز به صورت ۲۴ ساعته کار طبخ نان را به صورت صلواتی برای زائران انجام می‌دهد.

محمدحسن‌پور گفت: در مجموع کاروان موکب احمدبن‌موسی مجموعه شهرداری شیراز متشکل از ۵۵۰ نفر است که به صورت داوطلبانه و عاشقانه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه امروز (دوشنبه) از محل بلوار رازی شیراز توسط مسئولان استانی و شهری بدرقه و عازم مرز شلمچه می‌شوند. خدمات‌رسانی موکب معمولا تا یک هفته بعد از اربعین و زمانی که زوار از کربلا برگشته‌اند و مسیر نیازی به حضور این افراد نداشته باشد، ادامه دارد.

معاون خدمات شهری شهردار شیراز خاطرنشان کرد: سال گذشته برای برپایی موکب احمدبن‌موسی و خدمات‌رسانی به زوار ۸۰۰ میلیون تومان ردیف بودجه در نظر گرفته شده بود، اما نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد؛ امسال نیز تمام تلاشمان این است که هزینه‌ها از سال گذشته هم کمتر شود چون قالب هزینه‌خا توسط خیرین تامین می‌شود.

کد خبر 391469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.