انجام  ۴۹۷ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان گلپایگانی

گلپایگان- شهردار گلپایگان گفت: در یکسال گذشته ۴۹۷ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش نشانان گلپایگانی انجام شده است که از این تعداد ۲۸۰ عملیات اطفای حریق و ۲۱۷ عملیات امداد و نجات بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا ازشهرستان گلپایگان، پیمان شکرزاده امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از آنش‌نشانان با گرامیداشت هفتم مهرماه روزآتش‌نشانی، اظهار کرد: جان فشانی و حضور به موقع آتش‌نشانان در امداد و نجات و اطفای حریق برهیچ کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه جایگاه آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو برای مردم بروز و ظهور کرد، گفت: امید مردم در اطفای حریق و در حوادث مختلف تیم‌های امداد و نجات است.

شهردار گلپایگان تصریح کرد: در یکسال گذشته از ۴۹۷ مورد عملیات ۲۸۰ مورد عملیات اطفای حریق و ۲۱۷ مورد عملیات امداد و نجات بوده است که منجر به مصدوم شدن ۳۳ نفر و فوت پنج نفر شده است و ۱۹۹ نفر نیز نجات یافتند.

ارائه آموزش اطفای حریق به شش هزار و ۱۷۶ نفر در یکسال گذشته

در ادامه مهدی خلجی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان، اظهار کرد: هفتم مهرماه یادآورایثار و ازخودگذشتگی دلیرمردانی است که برای امنیت و سلامتی هموطنان از جان خود می‌گذرند.

وی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته حریق ۱۳۳ مورد افزایش داشته است که البته بیشتر در بخش کشاورزی و مراتع آن هم به دلیل رشد علف‌های هرز بوده است.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته، تصریح کرد: دکل بی‌سیم در ایستگاه آتش‌نشانی و تفکیک بی‌سیم‌ها و کد بندی آن‌ها برای مکالمه‌های عملیاتی و همچنین نرم افزارآتش‌نشانی و ثبت گزارشات وقایع و حوادث روزمره در ایستگاه آتش‌نشانی گلپایگان نصب شده است.

وی گفت: در یکسال گذشته تعمیر پمپ اکسیژن و تعمیرات ادواری خودروهای آتش‌نشانی باهزینه 139 میلیون تومان انجام شده است.    

خلجی عنوان کرد: در سال گذشته شش هزار و ۱۷۶ نفر با هدف کاهش حوادث و حریق آموزش دیده‌اند که به نسبت سال گذشته این تعادا افزایش داشته است که این مهم نشان از استقبال خوب افراد از این دوره ها است.

کد خبر 391428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.