جزئیات سرطان تخت روانچی و ممنوعیت های ظریف + عکس

ساعاتی بعد از سفر نماینده ایران در سازمان ملل، فرناز فصیحی، خبرنگار ایرانی نیویورک تایمز در توییتی خبر از اتفاقی داد که همه را شوکه کرد. مجید تخت روانچی به سرطان مبتلا شده و ظریف اجازه ملاقات از او را ندارد.

به گزارش ایمنا، فرناز فصیحی، خبرنگار ایرانی نیویورک تایمز در توییتر خود خبر از مبتلا شدن مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل و بستری شدن او در یکی از بیمارستان های نیویورک داده بود. او در ادامه نیز خبر داده بود که محمد جواد ظریف برای ملاقات تخت روانچی با محدودیت هایی رو به رو است و به او گفته شده برای ملاقات با نماینده ایران در سازمان ملل باید یکی از زندانی های آمریکایی در ایران را آزاد کند.

تایید خبر ممنوعیت تردد ظریف توسط مقامات آمریکایی

بعد از این خبر بود که نشریه آمریکایی فارین پالیسی نیز در خبری به نقل از یکی مقامات آمریکایی که نامی از او نبرشده نشده این خبر که ایران در قبال اجازه ملاقات ظریف از تخت روانچی باید یک زندانی آمریکایی را آزاد کند تایید کرد. این مقام 
آمریکایی در مصاحبه با این نشریه گفته بود: «اگر ایران یکی از زندانیان آمریکایی را آزاد کند، به ظریف اجازه دیدار با تخت روانچی داده خواهد شد.»

عباس عراقچی مبتلا شدن تخت روانچی به سرطان را تایید کرد

ساعاتی بعد از آن، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با انتقاد شدید از رویکرد مقامات آمریکا مبنی بر ممنوعیت ظریف برای ملاقات با مجید تخت روانچی در بیمارستانی در نیویورک، برای سلامتی تخت روانچی دعای خیر کرد. او در اینستاگرام خود نوشت: «ان‌شاءالله مجید به‌زودی حالش خوب میشه و برمی‌گرده سر مسئولیتش، ولی روسیاهی برای دولتی که مسائل انسانی را گروگان اهداف سیاسی قرار میده خواهد موند. قلب و روح و فکر ما پیش مجیده و دعای خیر همه ما همراهش. ان‌شاءالله به‌زودی از بیمارستان میاد بیرون، همون‌طور پرانرژی و همون‌طور متعهد و پرانگیزه و همون‌طور دوست‌داشتنی.»

واکنش کاربران فضای مجازی به این خبر

این اتفاقا واکنش های بسیار زیادی را از سمت فعالان فضای مجازی به دنبال داشت که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

حمید رسایی، فعال اصولگرا در این مورد در توییتر خود نوشت: «آمریکا برای ملاقات ظریف از تخت‌روانچی که در بیمارستان بستری است، شرط کرده‌ تا یکی از اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران، آزاد شود. برای آقای تخت‌ روانچی آرزوی سلامتی می‌کنم ولی اگر جای ایشان بودم، تحت هر شرایطی، فردا خاک کثیف آمریکا را ترک می‌کردم.»

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در توصیه‌ای به تخت روانچی طی توئیتی نوشت: «آقای تخت‌ روانچی برای درمان سرطان در بیمارستانی در آمریکا بستری هستند و دولت آمریکا منت گذاشته که در بهترین شرایط درمان می‌شوند. توصیه می‌کنم که ایشان در اولین فرصت به ایران بیاید و درمان خود را تحت‌نظر پزشکان ایرانی ادامه دهد. اگر بهتر از آنجا درمان نشوند مطمئناً بدتر نخواهد بود.»

یک کاربر دیگر به نام مرحوم یوزفنیز نوشت: «عراقچی و تخت روانچی هر دو رک گو، باهوش و مطلع بودند در این میان تخت روانچی با خوشرویی موضوعات را پیش می برد گرچه در دفاع از منافع کشورش به موقع هم بسیار سر سخت بود، این توصیف وندی شرمن در کتاب بدون هراس از تخت روانچی است توصیفی که بهترین دلیل است برای فهم عمق کینه پمپئو از او.»

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت: «بیمارستان محل بستری شدن تخت روانچی حدودا ۲ دقیقه با ماشین و ۱۰ دقیقه پیاده روی ست، ۱۰ دقیقه از سازمان ملل فاصله دارد ولی وزیر امورخارجه نمی تواند به ملاقات او برود.»

واکنش ها به این اتفاقات همچنان ادامه دارد و باید دید مقامات کشورمان چه تدابیری را می اندیشند.

کد خبر 391272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.