خاندان سعودی حجاز را به چشمه افراط‌گرایی و تروریسم تبدیل کرده اند

سفیر ایران در سازمان ملل، در واکنش به ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه رژیم سعودی گفت که خاندان فاسد سعودی، حجاز را به چشمه افراط‌گرایی و تروریسم تبدیل کرده اند.

به گزارش ایمنا، اسحاق آل حبیب رژیم سعودی را تهدیدی فاجعه بار برای صلح و امنیت منطقه دانست و گفت: خاندان فاسد سعودی، حجاز، سرزمین صلح و مدارا را به چشمه افراط‌گرایی و تروریسم تبدیل کرده‌اند.

وی شامگاه جمعه در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه رژیم سعودی افزود: سعودی ها بار دیگر از کارت ایران برای مخفی کردن ماهیت واپسگرایانه و همچنین ماجراجویی‌های مستمر محکوم خود، انتخاب کردند.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت : با این حال، شواهد سیاست‌های مخرب عربستان سعودی را نمی توان با فتوشاپ و سرزنش دیگران بابت اشتباهات خود نادیده گرفت. مستبدان سعودی نمی توانند برای همیشه شکست های مکرر ناشی از تعصبات قرون وسطایی مانده از عصر حجر خود را با طرح ادعا علیه ایران پنهان سازند.

آل حبیب اضافه کرد: شاید بایستی به سعودی ها یادآوری شود که این سعودی و نه ایران است که میلیاردها دلار برای گسترش نفرت و افراط گرایی برای دهه ها در سراسر جهان هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: این عربستان سعودی و نه ایران بود که میلیاردها دلار اسلحه و سلاح به داعش و تروریست‌های وابسته در سوریه اعطا کرده است و بیشتر تروریست ها شهروندان سعودی بودند.

سفیر ایران در سازمان ملل یادآور شد: ۱۵ نفر از ۱۸ تروریست هایی که مرتکب حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر شده بودند؛ عربستانی و شهروند سعودی بودند نه ایران.

آل حبیب تاکید کرد: این ایران نیست که سیاستمداران خارجی را برای ارتقای فرقه گرایی خود رشوه می دهد تا از سیستم عمیقاً فاسدش حمایت کنند و بی رحمانه تر آنکه در خاموش کردن همه جنبش‌های دموکراتیک و خواستار دموکراسی در منطقه ما نقش داشته است.

وی تصریح کرد: این ایران‌نیست و عربستان است که با محاصره وحشیانه دور تا دور کشور همسایه خود می خواهد از آنها اخاذی کند. این عربستان سعودی و نه ایران بود که نخست وزیر منتخب یک کشور مستقل را ربود.

سفیر ایران در سازمان ملل با بیان اینکه این عربستان سعودی و نه ایران بود که علیه فقیرترین همسایه خود جنایت کامل جنگی را آغاز کرده است ، در حالی که روزانه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت می شود، اضافه کرد: این عربستان سعودی است و نه ایران است که مخالفان سیاسی مسالمت آمیز خود را گردن می زند و سلاح مورد نظر خود را از "شمشیر" به "اره" ارتقا داده است.

آل حبیب یادآور شد: این عربستان سعودی و نه ایران است که مردمش همیشه با حقوق بشر، دموکراسی و صندوق رای بیگانه‌اند.

وی گفت: شاید برای یادآوری مستبدان سعودی لازم باشد گفت تا در حالی که ایرانیان از کشور خود در برابر تجاوز صدام دفاع می کردند، این سعودی بود که به آن دیکتاتور کمک می کرد و در نتیجه بیش از ۲۵۰ هزار ایرانی جان خود را از دست دادند.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: در حالی که ایرانیان در حال مبارزه با القاعده و سایر گروه های تروریستی در افغانستان بودند، این سعودی بود که با دلبازی بودجه و تسلیحات آنها را تأمین می کرد.

آل حبیب ادامه داد: هرچند که ایرانیان به مردم و دولت‌های عراق و سوریه کمک می کردند تا تروریست های داعش را از سرزمین خود بیرون برانند، این سعودی بود که از نظر عقیدتی، لجستیکی و مالی این تروریست ها را می پروراند.

وی اضافه کرد: امروز ، در حالی که ایرانیان خواستار گفت‌وگوهای منطقه‌ای هستند تا ثبات را به منطقه خلیج فارس بازگرداند ، بار دیگر سعودی‌ها بر اقدامات و سیاست های شوم خود سماجت می ورزند.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: تاکنون سعودی ها موفق شده اند با بازی کردن "کارت ایران" ، هواداران غربی خود را وادار سازند همراه با حماقت آنها، خواه در سوریه یا یمن، بازی کنند.

آل حبیب از سعودی ها خواست تا از اشتباه محاسباتی بیشتر جلوگیری کنند، گفت: اینکه تاکتیک های کوتاه بینانه سعودی ها بر پایه این تصور که عدم ثبات و فرو بردن منطقه به هرج و مرج بیشتر در بهبود وضعیت منطقه ای آنها کمک می کند، باطل است.

وی گفت: خاندان فاسد سعودی، حجاز، سرزمین صلح و تحمل را به چشمه افراط گرایی و تروریسم تبدیل کرده اند. جنبش‌های تروریستی جهانی از ۱۱ سپتامبر، لندن، پاریس، مادرید تا کراچی، کابل، بغداد و استانبول، پیوندهای ناگسستنی با آموزه های وهابیت متولد شده از سعودی دارد.

سفیر ایران در سازمان ملل ادامه داد: تقریباً همه حلقه رهبران شناخته شده این گروه ها در مدارس عقیدتی متعصبانه و سرسخت تحت حمایت عربستان تحصیل می کنند.

آل حبیب اضافه کرد: سعودی ها با ایدئولوژی قرون وسطایی خود همراه با فساد، استبداد و مسلح به تریلیون دلار جنگ افزار مدرن، تهدیدی فاجعه آمیز برای صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی هستند.

منبع: مهر

کد خبر 391182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.