این ایام طعم خوزستان می‌دهد

سخنگوی شورای شهر تهران از خاطرات کودکی خود در دوران دفاع مقدس و شهرهای جنگ زده ایران روایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا با اشتراک عکسی از سال‌های دفاع مقدس در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: برای من که سالهای کودکی‌ام، سالهای آتش و خون را در اهواز سپری کردم، این ایام طعم خوزستان می دهد.

وی افزود: در این ایام گویی از دوردست عطر خاک رنگین خوزستان را استشمام می کنم. انگار در ذهنم همه معنای سالهای دفاع مقدس، در معنای خوزستان خلاصه می شود، در مفهوم زادگاهم اهواز. وقتی که کودک بودم و مقابل دیدگانم، در چند صد متری دیدگانم، هواپیماهای عراقی نیروگاه رامین را بمباران کردند و رفتند و و زخمی از خاطره ای بر جا ماند. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سالهای پراضطراب کودکی، که با خبر شهادت آشنایان دور و نزدیک در نبرد با متجاوز می گذشت و ما می ماندیم و یادها و خاطره‌ها و تصاویر شهدای پرافتخاری که کم کم روی دیوارهای آجری شهر نقش می‌بست.

وی اضافه کرد: روزهایی که آژیر قرمز رادیو به صدا در می آمد و بالای سرمان خط امتداد مسیر هواپیماهای عراقی را ترس زده تماشا می کردیم. تصاویری مبهم از روزی را به خاطر می آورم که آسمان بالای سر سرخ شد و جایی در نزدیکی خانه، در خیابان ٢٤متری اهواز بمباران شده بود.

اعطا اظهار کرد: خاطراتی که بر روحمان زخم می‌زد، زخمی که با آن بزرگ شدیم و بعدها به آن بالیدیم با غروری برگرفته از هشت سال مقاومت و ایثار بهترین و پاک ترین جوانان این سرزمین. نهالی از حس مبهمی در کودکی، که بعدها به غروری ملی تبدیل شد و در سرتاسر وجودمان ریشه دوانید و به درخت تنومندی در حافظه جمعی ما تبدیل شد.

وی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران که حیات شهیدان را نوید می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این روزهای پرارج، یاد و خاطره پاک ترین جوانان این سرزمین را گرامی می داریم.

کد خبر 391099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.