آلمان خواستار مذاکره یدون پیش شرط ایران با آمریکا شد

مهم ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

آلمان خواستار مذاکره بدون پیش‌شرط ایران با آمریکا شد

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در سخنرانی عصر روز گذشته (چهارشنبه) خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تأکید بر مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: «تنها مسیر آشتی و مصالحه، گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا است». با این حال وی ادامه داد: «اما این (مذاکره) تنها زمانی کارساز است که هیچ پیش‌شرط غیرواقعی برای چنین گفت‌وگویی وجود نداشته باشد». «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران پیشتر تأکید کرده بود که لغو تحریم‌های آمریکا، یکی از شروط ایران برای مذاکره احتمالی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است. وی در خصوص مذاکره با آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تأکید کرد: «من به نمایندگی از ملت و کشورم، اعلام می‌کنم که پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه خواهد بود. دولت و ملت ایران، یک سال و نیم زیر شدیدترین تحریم‌ها، استقامت‌کرده‌ است و هرگز با دشمنی که می‌خواهد با سلاح  فقر، فشار و تحریم ایران به تسلیم وادارد مذاکره نخواهد کرد»

ترامپ ورود مقام‌های ایران و بستگان آنها به آمریکا را ممنوع کرد

 رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی بامداد پنجشنبه ورود مقام‌های ارشد حکومت ایران به آمریکا به عنوان مهاجر یا برای اهداف غیرمهاجرتی را تعلیق کرد. ترامپ در این فرمان اجرایی بعد از تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران گفته است: ««من تعلیق ورود مقام‌های ارشد حکومت ایران و اعضای خانواده درجه یک آنها به آمریکا به عنوان مهاجر یا غیرمهاجر را اقدامی در راستای منافع ایالات متحده آمریکا تشخیص می‌دهم.»در این فرمان اجرایی همچنین آمده است: «اینجانب به موجب این فرمان، ورود مهاجرتی و غیرمهاجرتی اشخاص مشخص شده در بند ۱ این اعلانیه را برای منافع ایالات متحده مضر می‌دانم و ورود این افراد به آمریکا بایستی مشمول محدودیت‌ها و استثنائاتی باشد.» در بند ۱ این اعلانیه آمده است: «بدین‌وسیله، ورود اشخاص زیر به آمریکا به عنوان مهاجر یا غیرمهاجر تعلیق می‌شود: الف) مقام‌های ارشد حکومت ایران و ب) اعضای درجه ۱ خانواده‌های مقام‌های ارشد حکومت ایران»در بند ۴ این فرمان، افرادی که این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها شامل حال آنها نمی‌شود شرح داده شده‌اند. طبق این بند، این فراد عبارتند از: الف) تمامی افرادی که به صورت قانونی مقیم دائمی ایالات متحده هستند؛ ب) تمامی افرادی که ایالات متحده به آن‌ها پناهندگی اعطا کرده است یا تمامی پناهندگانی که برای ورود به ایالات متحده پذیرفته شده‌اند و ج) هر فردی که وزیر خارجه آمریکا تشخیص دهد ورود او به آمریکا تناقضی با منافع ایالات متحده ندارد. دولت آمریکا گفته که این دستورالعمل، تا زمانی که وزارت خارجه وجود آن را لازم تشخیص دهد لازم‌الاجرا خواهد بود.

اتحادیه اروپا بدون رضایت آمریکا کاری برای ایران انجام نخواهد داد.

استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه گفت اتحادیه اروپا به ایالات متحده اطمینان خاطر داده بروکسل بدون رضایت واشنگتن، کاری در زمینه تحریم‌ها برای ایران انجام نخواهد داد. منوشین این اظهارات را در یک کنفرانس خبری با حضور «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور مطرح کرد. او گفت: «همان‌طور که وزیر خارجه پامپئو گفت، رایزنی‌های بسیاری خوبی با همه متحدانمان درباره برنامه تحریم‌ها یا همان کارزار فشار حداکثری و اتحادمان در زمینه تحریم‌ها داشتیم. اروپایی‌ها این را به روشنی ابراز کردند که هیچ کاری بدون رضایت ما انجام نخواهند داد.»مایک پامپئو هم در این کنفرانس خبری گفت: «هفته ثمربخشی داشتیم. دیدیم که اروپایی‌ها درباره حملاتی که در عربستان سعودی اتفاق افتاد موضع‌گیری کرده و به صراحت گفتند که این حمله کار ایران بوده؛ درست همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ و من می‌گفتیم. حالا آنها هم به ما ملحق شده و می‌گویند که چارچوب فعلی برجام کارساز نیست و مشکلات دنیا را حل نخواهد کرد و باعث ایجاد ثبات در خاورمیانه نخواهد شد.»

 لاوروف: موضعگیری روسیه حمایت از برقراری صلح است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر موضعگیری کشورش در حمایت از برقراری صلح مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی و اهمیت تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید کرد. لاوروف در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات سیاسی در سایه توقف روند سیاسی، اقدامات خصمانه اشغالگران علیه اراضی و مقدسات مسلمانان و مسیحیان که آخرین آنها بیانیه نتانیاهو درباره الحاق غور اردن و شمال بحر المیت به اراضی اشغالی بود و نیز ادامه مصادره درآمدهای مالیاتی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی که به منزله نقض آشکار و علنی منشورها و تعهدات بین‌المللی است، ارائه کرد. عباس نیز از موضعگیری‌های روسیه در حمایت از حقوق مشروع فلسطینی‌ها تقدیر کرده و بر اهمیت نقش برجسته روسیه در تقویت پایه‌های صلح در منطقه و جهان تاکید کرد.

ترامپ: پلوسی با آغاز روند استیضاح وقت خود را تلف می‌کند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد که این مسؤول دموکرات و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با آغاز روند استیضاح علیه وی که یک بحران "ساختگی" است، وقت خود را تلف می‌کند. وی در نشستی با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل با متهم کردن دموکرات‌ها و برخی رسانه‌ها به همکاری با یکدیگر، اظهار کرد: هر چه آن‌ها می‌گویند کاملا بی‌معنی است.دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی روندی را برای استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور آغاز کرده‌اند مبنی بر اینکه ترامپ به دنبال استفاده از کمک‌های خارجی برای ضربه زدن به جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو بوده است. رئیس دموکرات مجلس نمایندگان رسما آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا را اعلام کرده است. نانسی پلوسی می‌گوید، این تحقیقات رسمی درباره عملکرد دونالد ترامپ در درخواست از یک دولت خارجی (اوکراین) برای کمک به کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ است.

کد خبر 391054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.