باغ گلهای شیراز با جلوه جدیدی بازطراحی می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر گل‌های فصلی را از باغ گل‌ها جمع کرده‌ایم و باید وارد فاز بعدی گلکاری شویم که در آینده آن را با جلوه جدیدی چه به لحاظ گلکاری، چه از نظر اِلمان‌های گل و نورپردازی به شهروندان تقدیم می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، شهزاد رونق‌زاده با بیان اینکه باغ گل‌ها در مرحله بازطراحی است، اظهار کرد: باغ گل‌ها باید همواره در حال تنوع، بازنگری و ایجاد جلوه‌های نو باشد.

رونق‌زاده گفت: در همه جای دنیا باغ گل‌ها در تمام فصول سال غرق گل نیست و باغ گل‌های شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست، اگرچه ما همه فصول در باغ گل‌ها گل‌کاری خواهیم داشت، اما اوج گل‌کاری ما که جلوه بسیار زیبایی به باغ می‌دهد در فصل بهار است.

وی با بیان اینکه یک تیم متخصص مشغول باز طراحی باغ گل‌ها است، افزود: تیم طراحی باغ شامل رشته‌های مختلف معماری و معماری منظر است و این فضای زیبای گردشگری شهر شیراز به زودی با رویکردی جدید طراحی و در ماه‌های آینده زیبا می‌شود.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گل‌های فصلی را از باغ گل‌ها جمع کرده‌ایم و باید وارد فاز بعدی گل‌کاری شویم که در آینده آن را با جلوه جدیدی چه به لحاظ گل‌کاری، چه از نظر اِلمان‌های گل و نورپردازی به شهروندان تقدیم می‌کنیم.

رونق‌زاده اضافه کرد: باغ گل‌ها در همه جای جهان فقط دو یا چند ماه نمایش صحنه‌های گل داشته و در معرض دید بازدیدکنندگان است و بقیه سال به وضع معمولی و گاهی در برخی مناطق حتی تعطیل است و جهت زمان بازدید برنامه‌ریزی می‌شود و این باغ‌ها همواره در حال بازطراحی و ایجاد جلوه های جدید عرضه گل است.

رونق زاده در پایان گفت: اصلاح هندسی معابر، انتخاب پوششی گیاهی مناسب با حذف دید نامطلوب سیستم آبیاری، برگزاری جشنواره‌های میوه و کارناوال‌های مناسبتی، افزایش نقاط سایه‌گستر و تعریف محیط‌های مکث اجماع‌پذیر، ارتقاء هویت باغ از طریق علایم و تابلوها و ارائه اطلاعات آتی تخصصی فصول به شهروندان، حاکی از ساماندهی و ارتقاء هر چه بهتر باغ گل‌ها به عنوان مجموعه‌ای تخصصی و درخور شهروندان است.

کد خبر 391002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.