بررسی مهمترین موضوعات دوجانبه و بین المللی در دیدار روسای جمهوری ایران و ایرلند

مهمترین مسایل دوجانبه و بین المللی روز چهارشنبه به وقت نیویورک، در دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و ایرلند مورد بحث و تبادل نظر گرفت.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و "مایکل دی هیگینز" در این دیدار که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد، بر توسعه گسترش همکاری های تهران – دوبلین در عرصه های مختلف تاکید کردند.

وی در این دیدار با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه با کشورهای اروپایی از جمله ایرلند است، گفت: از  گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی با ایرلند استقبال می کنیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه برجام به عنوان یک موافقتنامه بین المللی با پشتوانه شورای امنیت سازمان ملل است، وظایف کشورهای اتحادیه اروپا و از جمله ایرلند را برای اجرای کامل برجام و بویژه عملیاتی کردن اینستکس یادآور شد.

روحانی همچنین در این دیدار با تاکید بر اهمیت ابتکار صلح هرمز  و ضرورت حمایت از اجرای آن تاکید کرد: هدف "ائتلاف امید" ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز، و تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و دوستانه میان آنها است و حوزه‌های مختلف همکاری مانند تأمین همگانی امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و انتقال آزادانه نفت و سایر منابع در مسیر کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن را در بر می‌گیرد.

رئیس جمهور ایرلند نیز در این دیدار اظهارداشت: ایرلند مصمم به توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

مایکل دی هیگینز  همچنین با بیان اهمیت پایبندی همه طرفها به برجام ، این توافق را به نفع صلح جهانی دانست و بر اجرای کامل آن از سوی همه طرف ها تاکید کرد.

کد خبر 390985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.