شکایت پروانه سلحشوری از زاهدی و موسوی لارگانی

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

ناطق‌نوری: وقتی همه چیز را تحریم می کنند، یعنی به دنبال جنگ اقتصادی با ما هستند

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق‌نوری امروز سوم مهرماه در حاشیه بازدید از شرکت پتروشیمی در حال احداث مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از پرسنلی که با مدیران همکاری می‌کنند تا شاهد اجرای چنین پروژه‌هایی مانند پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان باشیم، نهایت تشکر را دارم. وی افزود: اینکه در یک مدت کوتاه سه ساله شاهد این حجم کار در پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم، باید از همه کسانی که در اجرای طرح همکاری داشته‌اند و تلاش کرده‌اند تشکر کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی پتروشیمی مسجدسلیمان امیدواریم در دهه مبارک فجر امسال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم. ناطق نوری عنوان کرد: وقتی در چنین شرایطی که دشمنان و استکبار جهانی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی یکپارچه شده‌اند تا چرخ انقلاب را از کار بیاندازند، بهره‌برداری از چنین پروژه‌هایی می‌تواند مایه افتخار باشد. وی ادامه داد: همانطور که دوران دفاع مقدس مردم جمهوری اسلامی ایران جهاد کردند، اکنون نیز مردم این خاک در حال جهاد در زمینه‌هایی مانند تولید هستند و جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است. ناطق نوری بیان کرد: وقتی دشمن همه چیز را تحریم می‌کند، یعنی به دنبال جنگ اقتصادی با ما است تا بر ملت فشار وارد کند. در این شرایط بهره‌ برداری از این پروژه‌ها یک افتخار برای ملت و کشور است تا دراین جبهه اقتصادی پیروز شویم. عضو مجمع تشخیص مصلجت نظام گفت: این جنگ اقتصادی برای ما برکاتی خواهد داشت و برکات خود را به ما نشان خواهد داد. وی ادامه داد: در بازدیدهایی که از پروژه‌های مختلف استان انجام داده‌ام، همه یکپارچه از مدیریت استاندار خوزستان حمایت کرده‌اند و در این زمینه دعا می‌کنم تا خدمت دهی آقای شریعتی در خوزستان همچنان ادامه داشته باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دولت و منطقه باید قدر چنین استانداری را بدانند و از خدمات دهی و تلاش‌های ایشان حمایت کنند.

شکایت پروانه سلحشوری از دو نماینده نزدیک به پایداری به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

پروانه سلحشوری اظهار کرد: صبح امروز چهارشنبه در نامه‌ای به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از آقایان محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان و موسوی لارگانی نماینده فلاورجان شکایت کردم. وی در این نامه خطاب به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نوشته است: «به پیوست دو اظهارنظر از ناحیه همکاران مجلس آقایان محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان و موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مورد برادرزاده اینجانب که با انگیزه تخریب حیثیت این جانب پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران صورت گرفته تقدیم می‌شود. به استحضار می‌رساند که این مطلب خلاف واقع و از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی و تخریب و اهانت و توهین و مستوجب مجازات مصرح در قانون مجازات اسلامی است، متاسفانه این همکاران بدون تحقیق و بررسی و احراز واقعیت امر و بدون سوال از خود اینجانب صرفا به قصد تخریب این اقدام غیرقانونی، غیر اخلاقی و غیر دینی را در فضای مجازی منتشر کرده و موجب هتک حیثیت از این جانب و خانواده‌ام که از جانبازان جنگ تحمیلی شده است شده‌اند که با اعلام شکایت از این دو نفر درخواست رسیدگی و صدور حکم قانونی را دارم.» در هفته گذشته برخی سایت‌ها و همچنین کاربران در فضای توییتر اقدام به انتشار خبری جعلی درباره برادرزاده پروانه سلحشوری کرده بودند که در این میان محمد مهدی زاهدی و موسوی لارگانی نیز مطالب مشابهی را در صفحات شخصی خود در توییتر منتشر کرده بودند.

مجلس شفاف‌ترین نهاد کشور است

 حسین میرمحمد صادقی معاون قوانین مجلس با بیان اینکه شفافیت امری بسیار مهم بوده که از جهات مختلف می‌تواند اهمیت داشته باشد گفت: شفافیت نه تنها منجر به کاستن از دامنه فساد میشود بلکه از این منظر که مردم به عنوان ولی نعمتان  مسئولین، علاقه مند به آگاه شدن از تصمیم مسئولان و نهادهایی که مستقیم یا غیرمستقیم از سوی آنها گمارده می‌شوند هستند بسیار قابل توجه است. وی شفافیت در همه نهادها را مطالبه‌ای به حق دانست و افزود: به ضرس قاطع می توان گفت امروز مجلس شفاف ترین نهاد در کشور است زیرا علاوه بر پخش مستقیم تمامی مذاکرات، مشروح مذاکرات هم به چاپ می رسد، ضمن اینکه نمایندگان هم در مصاحبه های مختلف به طرح دیدگاه های خود می پردازند؛ در چنین شرایطی این سوال مطرح است که کسانی که فریاد شفافیت سر میدهند چطور فقط مقابل مجلس به عنوان شفاف ترین نهاد موضع شفافیت می گیرند اما راجع به سایر نهادهایی که عملکردشان در افکار عمومی خیلی شفاف نیست سخنی نمیگویند. وی با تاکید بر اینکه مساله شفافیت در آرا باید در کنار حفظ حریت نمایندگان باشد، گفت: آیا ما راضی هستیم که نماینده‌ای رایی بدهد و بر اساس آن مزاحمت‌هایی متوجه او شود که چرا مثلا چنین رایی داده است. واقع امر این است که ما امروز و حتی در شرایطی که آرای نمایندگان مخفی است گاه شاهد ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان هستیم. بر این باورم که تنها در صورت مخفی بودن رای، نماینده اعتقاد قلبی خود را می تواند بگوید در غیر این صورت علنی شدن رای می تواند حریت نماینده را بگیرد.

میرزایی نیکو: اصلاح طلبی نمرده، ما بقایای نسل شب زدگانیم

قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: سلام بر امام حسین (ع) اباعبدالله، سید و سالار اصلاحات، سلام بر امام عصر آن امام عدالت. ما از آغاز اصلاح طلب بودیم. اصلاح طلبی براندازی نیست بلکه تحقق روح جمهوریت و اسلامیت است. ما نان به مزد نبودیم، ما فرزند انقلاب هستیم. جوانی نکردیم و همه خود را فدا کردیم. ما با جانمان بازی کردیم. هشت سال پای شرف و وطن ایستادیم ولی امروز آن دیگری یاغی و این دیگری در حبس است. ما اصلاح طلبان ممنوعه هستیم؟ آنقدر که بردن نام ما پیگرد قانونی دارد. وی افزود: اصلاح طلبی نمرده است، ما بقایای نسل شب زدگانیم. اصلاح طلب انقلابی نه خورده و نه برده بلکه بر سر آرمان‌ها ایستاده، اکنون انتخابات تنها راه مردم‌ سالاری است. اکنون لازم است اصلاح طلبان به خصوص فراکسیون امید گزارشی از فعالیت‌ها و موانع بدهند؛ چرا که دانستن حق مردم است. فشار حداکثری و پدیده ترامپیسم، وضعیت بد اقتصادی همه موجب عصبانیت مردم بوده و بی‌عدالتی و فساد مشکلاتی را ایجاد کرده است. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتخابات بین بد و بدتر چیزی جز قهقرا نیست. یک انتخاب خوب و آزاد سرآغاز رشد است. این خواست دشمن است که ایران پیشرفت نکند. نماینده مردم دماوند عنوان کرد: در این روزهای متعلق به سرور و سالار آزادگان جهان یک بار دیگر تأکید می‌کنم که حذف سید محمد خاتمی و حذف میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی به صلاح نظام در این روزهایی که مردم چشم به راه صداقت هستند، نیست.

رضایی: آموزش و پرورش سیاست‌زده شده است

 مسعود رضایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همانگونه که مدعی هستید متناسب سازی حقوق بازنشسته‌ها با شاغلین اعتبار  ۱۲ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد و به این بهانه نمی‌توانید آن را اجرا کنید. حداقل شأن بازنشستگان را حفظ کنید. این قشر بسیار آسیب‌پذیر بوده و کسی به داد آنها نمی‌رسد. نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: چرا بیمه تکمیلی بازنشستگان بلاتکلیف مانده و صندوق متعلق به آنها توسط سرپرست اداره می‌شود؟ همچنین پرداخت کسورات بازنشسته‌ها با تاخیر موجب اخذ جریمه از این قشر شده است. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون که وزارت آموزش و پرورش پس از چند ماه بدون وزیر از خواب زمستانی بیدار شده است، آیا می‌دانید که معلمان در بدترن شرایط زندگی به سر می‌برند؟ آنها با کرختی و بی‌ میلی و بیماری روحی سرکلاس حاضر می‌شوند. آیا می‌دانید پس از چند رو از باز شدن مدارس دانش آموزان بسیاری هنوز ثبت نام نکرده‌اند؟ تکلیف لباس‌های فرم و سرویس بسیاری از مدارس در کلان‌شهرها حتی با وجود تامین هزینه توسط والدین تعیین نشده است و این ضعف مدیریتی است. آموزش و پرورش سیاست زده شده و از هدف خود دور شده است.

کد خبر 390940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.