کاهش ابتلا به سرطان سینه با مصرف سیر  و پیاز

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد مصرف سبزیجاتی مانند سیر و پیاز خطر ابتلا به سرطان سینه را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مصرف سبزیجاتی مانند سیر و پیاز، راهکاری موثر برای مقابله با بیماری‌هایی مانند دیابت، امراض قلبی و سرطان است. این دو سبزی جادویی دارای ترکیبات مهمی مانند "فلاونول"و "اورگانوسولفور"(ترکیبات آلی گوگرد) است که عامل اصلی مبارزه با سرطان محسوب می‌شود. پژوهشگران طی انجام مطالعات بسیاری رابطه بین مصرف سیر و پیاز و خطر ابتلا به سرطان‌های پروستات، معده و روده بزرگ را بررسی کردند.

آن‌ها به این نتیجه رسیدند که هر چه افراد این سبزیجات را  بیشتر در رژیم غذایی خود قرار دهند، کاهش خطر گسترش سرطان‌ در آن‌ها بیشتر می‌شود. گروهی از محققان دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو به منظور بررسی تاثیر مصرف سیر و پیاز و همچنین نوعی سس ایتالیایی که شامل سیر، پیاز گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای روغن زیتون است، داده‌های سلامت ۳۱۴ زن با میانگین سنی ۳۰ تا ۷۹ سال و ۷۹ زن را که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ به سرطان سینه مبتلا بودند، مورد بررسی قرار دادند.

گروه کنترل این تحقیق شامل ۳۴۶ فرد بود که سابقه ابتلا به سرطان نداشتند. محققان با استفاده از پرسشنامه، الگوهای غذایی و مقدار مصرف کلی پیاز، سیر و سس ایتالیایی را در افراد شرکت‌کننده مشخص کردند. در این مطالعه عواملی مانند سن، سطح تحصیلات، تاریخچه خانوادگی، شاخص توده بدنی، وضعیت سیگار کشیدن و دیگر موارد مرتبط با سلامت نیز در نظر گرفته شد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد رابطه معکوسی بین مقدار مصرف سیر و پیاز و سرطان سینه وجود دارد. طی انجام تحقیق جدید افرادی که به مقدار متوسط و زیاد این سبزیجات را مصرف کردند، کمتر از سایر زنان به سرطان سینه مبتلا شدند. زمانی که محققان نتیجه مصرف سس ایتالیایی را به تنهایی بررسی کردند، دریافتند افرادی که بیش از یک با در روز از  سس مخصوص ایتالیایی استفاده کردند، ۶۷ درصد کمتر از سایرین به سرطان سینه مبتلا شدند.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrition and Cancer منتشر شده است.

کد خبر 390834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.