آخرین وضعیت جسمانی "آرمان" از زبان پزشکش

دستیار پزشک معالج آرمان غیاثی گفت: آرمان در کماست و سطح هوشیاری او از ۴ تا ۶ متغیر است و صحبت در مورد وضعیت سلامت او نیاز به گذر زمان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز جمعه مسابقات سنگنوردی در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که در جریان این مسابقات یک پسر ۸ ساله اصفهانی به نام "آرمان غیاثی" در حین مسابقه سقوط کرد و آسیب جدی دید. بنا به گفته مسئولان هیئت کوه نوردی استان اصفهان این مسابقات درون باشگاهی بوده است و باشگاه مجوز لازم برای برگزاری این رقابت ها را از هیئت استان نگرفته است.

سهیل فلاح پور دستیار پزشک معالج آرمان غیاثی در گفت و گو با ایمنا در خصوص وضعیت فعلی این کودک هشت ساله، اظهار کرد: بیمار پسری ۸ ساله است که از فاصله ۸ تا ۹ متری با زمین برخورد کرده است و ضربه شدیدی به او وارد شده است.

وی ادامه داد: کودک از زمان ورود به اورژانس مورد عمل جراحی قرار گرفته است. آسیب مغزی به او وارد نشده، اما دچار تورم مغزی است.

دستیار پزشک معالج آرمان غیاثی افزود: در حال حاضر در کماست و سطح هوشیاری او از ۴ تا ۶ متغیر است و صحبت در مورد وضعیت سلامت او نیاز به گذر زمان دارد. آسیب اصلی به طحال کودک وارد و قسمت آسیب دیده خارج شده است.

خواسته خانواده غیاثی شناسایی و مجازات مقصر است

همچنین سید حسین دوازده امامی وکیل خانواده غیاثی به خبرنگار ایمنا، گفت: مسئول برگزاری مسابقات، مربی و کسی که باید آنجا می بوده و سهل انگاری کرده است، باید پاسخ گو باشد. هنوز هیچ شخصی را برای این سهل انگاری معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه اولین حرکتی که انجام می دهیم اقدام قضایی است، ادامه داد: تنها خواسته خانواده غیاثی این است که شخص یا اشخاص مقصر شناسایی و مجازات شوند. اینکه چه کسی مسئول است را قاضی پروند مشخص می کند. ما شواهد و مدارکمان را ارائه خواهیم داد.

وکیل خانواده غیاثی در رابطه با اینکه برخی از رسانه ها اخباری به نقل از پدر و مادر آرمان منتشر کرده اند، تصریح کرد: اگر خبر کذبی در رابطه با این خانواده منتشر شود که به حثیت آنها صدمه بزند، از آنها شکایت می کنیم، تا به امروز این خانواده با رسانه ای گفت و گو نکرده اند.

دوازده امامی در پایان افزود: خواهشی که از مردم داریم این است که فقط دعا کنند تا اتفاقی برای آرمان نیافتد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 390806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا GB ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    5 0
    برگزار کننده مسابقه سنگ نوردی که در ان کودکی هشت ساله از روی دیوار به روی زمین بدون تشک سقوط کرد گفته است :علت وقوع این حادثه خطای انسانی بوده است. باید از ایشان سوال نمود ایا نداشتن مجوز از هیات کوهنوردی ،خطای انسانی است؟ایا نباید هیچ وسیله ایمنی در سالن مسابقات ان هم مسابقات کودکان وجود داشته باشد؟! ایا نباید یک پزشک یا حداقل یک امدادگر در محل حضور میداشت؟ ایا نباید امبولانس در محل میبود؟ایا برگزار کننده از هیات کوهنوردی درخواست بازرس یا کارشناس کرده بود؟ ایا اورژانس محل را مطلع کرده بودند تا امادگی لازم را در صورت بروز حادثه داشته باشند؟ایا به اتش نشانی یا هلال احمر محل اطلاع داده بودند تا با توجه به تخصص و تبحر اتش نشانی در این زمینه نماینده ایی در محل داشته باشند ،یا حداقل امادگی لازم را در صورت بروز حادثه داشته باشند؟ پاسخ به همه این سولات خیر است ،در حقیقت مسول برگزاری این مسابقه به هیچیک از مسولیتهای خود اعم از مسولیتهای اجتماعی و مدنی و مسولیتهای قانونی عمل نکرده است،گواه بی توجهی و عدم مسولیت پذیری اینکه حتی پس از وقوع حادثه سعی در کتمان و پنهان سازی فاجعه کرده اند