فضاهای بدون استفاده پکن به زمین‌ بازی تبدیل می‌شود

طراحی فضاهای عمومی شهر پکن برای بازی سنتی "جیانزی"، پویایی را به مردم شهر بازگرداند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خانواده‌ها دارایی اصلی جوامع به شمار می‌روند و به همین دلیل مسئولان تلاش می‌کنند این دارایی باارزش خود را از طریق تامین نیازهای اولیه آن‌ها مورد حمایت قرار دهند. با رشد یک جامعه، نیاز به زیرساخت‌های آموزشی و تفریحی نیز افزایش می‌یابد و از آن‌جا که فضاهای عمومی بیشترین نقش را در ترویج تعاملات اجتماعی به عهده دارد در نتیجه مسئولان باید گسترش این فضاها را در اولویت برنامه‌های طراحی شهری خود قرار دهند.

در کلانشهر پکن چین، طراحان از یکی از هیجان‌انگیزترین فضاهای عمومی شهر رونمایی کردند؛ فضایی که خودانگیختگی و پویایی را برای ساکنان شهر به دنبال داشت. آن‌ها فضای عمومی جدید را به عنوان مکانی برای انجام یکی از ورزش‌های سنتی چین به نام "جیانزی" طراحی کردند. در این بازی بازیکنان باید به وسیله بدن خود و بدون استفاده از دست‌هایشان از رسیدن توپ مخصوص این بازی که شاتل کاک نام داد، خودداری کنند.

استفاده از زمین مرده شهر پکن به عنوان زمین بازی جیانزی ایده بسیار جالبی بود که باعث گرد هم آمدن شهروندان بسیاری شد. فضای جدید علاوه بر پیوند دادن مردم به هم، باعث شد مردم با انجام ورزش هوازی شدید جیانزی، سلامتی و تناسب اندام را برای خود به ارمغان آورند.

پس از اختصاص فضای جدید به بازی جیانزی، تعداد ۱۵ هزار امتیاز برای احداث زمین‌های بازی جیانزی به بازدیدکنندگان اعطا شد در نتیجه مردم با کسب مجوز می‌توانستند در هر نقطه از شهر پکن یک زمین بازی جیانزی احداث کنند و ساکنان آن محله را گرد هم آورند.

کد خبر 390800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.