۸۴۵ هزار دانش آموز اصفهانی راهی مدرسه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با استفاده از ظرفیت بازنشستگان و خرید خدمات آموزشی و بهره مندی از مباحث دیگر در چارچوب قانون تلاش کردیم با کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم و امروز مدارس استان اصفهان میزبان بیش از ۸۴۵ هزار دانش آموز در سراسر استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی صبح امروزدر آئین رسمی بازگشایی مدارس اصفهان که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن بهار علم و دانش در جمع دانش آموزان و فرهنگیان در آیین زنگ بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت اظهار کرد: ماه مهر فروغ آگاهی و دانش از راه رسید و مدارس چشم براه دانش آموزان هستند، طی جلسات متفاوتی که با همکاران فرهنگی داشتیم و با استفاده از وضعیت شورای آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت بازنشستگان و خرید خدمات آموزشی بهره مندی از مباحث دیگر در چارچوب قانون تلاش کردیم با کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم و امروز مدارس استان اصفهان میزبان بیش از ۸۴۵ هزار دانش آموز در سراسر استان هستند.

وی افزود: روز گذشته روز جشن شکوفه‌ها بودکه ۸۵ هزار نفر کلاس اولی وارد مدرسه شدند و بیش از ۵۰ هزار نوآموز نیز در دوره پیش دبستانی وارد کلاس شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان به ظاهر استانی برخوردار است، اما درواقعیت بسیار از مشکلات در این استان در آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی و فضای فیزیکی وجود دارد که همه این مشکلات با همکاری نهادها و دستگاه‌ها به جایی رساندیم تا در شروع تحصیلی مشکلی نباشد و همکاران با کمترین کاستی‌ها سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

اعتدادی تصریح کرد: در بحث فضاهای فیزیکی جریانی آغاز شده است که تا پایان مهرماه ۹۳ پروژه آموزشی در قالب فضای آموزشی، کتابخانه، نمازخانه و سالن‌های ورزشی را با همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس افتتاح می‌کنیم.

به گفته وی افتتاح ستاد پروژه مهر و آماده باش شهرداری اصفهان کمک زیادی در حوزه سرویس مدارس و پروژه مهر و بازگشایی مدارس داشت و این اتفاق مرهون خدمات شهرداری و شورای شهر اسلامی شهر اصفهان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اینکه اولویت برنامه آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است محقق شدن این عمل کوتاه شدن دیوار بین مدرسه و خانه است و باید این فاصله ها کمتر شود.

وی ادامه داد: در حوزه پرورش سه راهبرد را در دستور کار داریم توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، نماز، عفاف و حجاب و توسعه مهارت‌های ارتباطی به جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و سومین اولویت در حوزه پرورشی ایجاد روحیه امید و نشاط آفرینی بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارکرد: مساعدت و تلاش همکاران فرهنگی و اداره کل آموزش و پرورش باعث شد تا امروز میزبان حجم عظیم ۹۰۰ هزار دانش آموز در مدارس استان باشیم.

پایان کار مدارس خشتی و گلی در ناحیه چهار

همچنین کمال مدیر آموزش وپرورش ناحیه چهار اصفهان در آیین زنگ بازگشایی مدارس اظهار کرد: قریب به سه هزار و ۷۰۰ نیروی اصلی در ناحیه چهار در حال ارائه خدمات هستند و علاوه بر ساعت رسمی ۱۸ هزار حق التدریس معادل ۷۵۰  هزار نیروی کسری ناحیه را پوشش دادند.

وی افزود: ناحیه چهار آموزش وپرورش با برخورداری از دانش آموزانی با انگیزه و تلاشگر و قدر شناس و تلاش در جذب بهترین‌ها در بخش خرید خدمات که با ۲۶  واحد آموزشی و ۳۷۵ کلاس درس در این بخش در استان رتبه اول را دارد.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه چهار تصریح کرد: بهار شود انگیز مهر با افتتاح چهار پروژه و ۵۰ کلاس بنام صارمیه هفت در منطقه زینبیه و آزاده در منطقه محروم گرکان، خاندان عجمی در خیابان ابوریحان و زنده بود کیوانیان در منطقه دشتستان، دو نمازخانه در مدارس شهید چینی و شهید سجاد و یک ساله ورزشی است که این اقدامات با تلاش جهادی و شبانه روزی اداره نوسازی و پیمانکاران و ایران این سه واحد آموزشی و صارمیه امروز پذیرای دانش آموزان در اولین روز شروع سال تحصیلی جدید است.

وی یادآور شد: پایان کار مدارس خشتی و گلی در ناحیه چهار با تخلیه و تخریب و شروع به ساخت مدرسه شهر و ساوجی در مرکز شهر در خیابان ابن سینا بوده است که این واحد تخریب شد و دو واحد دیگر در کنار بیمارستان امین و بلکه شهدا تخریب و تخلیه شد و عملیات ساخت آن آغاز شده است.

کمال اظهار کرد: علاوه بر این مقاوم سازی تعدادی از مدارس ناحیه چهار فعال بودن بیش از ۱۰ پروژه آموزشی در ناحیه با مساعدت خیرین و اداره نوسازی انجام گرفت.

وی تاکید کرد: دست یابی به توسعه واقعی و خبر و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی در گرو توجه مضاعف به معلم، دانش آموز و مدرسه است و امیدواریم این اتفاق عملیاتی شود.

کد خبر 390625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیلوفر US ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    مدارس باغبادران با کمبود شدید نیرو مواجه است لطفا رسیدگی کنید