بازگشت شکوه به فتل با نخستین قهرمانی

در مرحله پانزدهم مسابقات فرمول یک سباستین فتل توانست نخستین قهرمانی خود در این فصل از رقابت ها را کسب کند؛ لکرک و ورشتاپن نیز دوم و سوم شدند و مرسدس‌ها به سکو نرسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله پانزدهم مسابقات فصل ۲۰۱۹ فرمول یک در پیست خیابانی و باریک سنگاپور برگزار شد. این مسابقه به دلیل شرایط خاص پیست و برگزاری در شب یکی از منحصربه فردترین مسابقات تقویم فرمول یک است. به دلیل شرایط خاص پیست و عملکرد بهتر فراری در چند مسابقه گذشته بیشترین شانس موفقیت را به فراری و ردبول دادند.

در تمرینات نیز فراری بهتر ظاهر شدند و این مسئله باعث شد تا تنور مسابقه داغ تر شود. طبق انتظارات این لکرک از فراری بود که در تعیین خط نیز بهترین زمان را ثبت و پول پوزیشن را کسب کرد. پس از او نیز لوییز همیلتون در رقابتی نزدیک با سباستین فتل در جایگاه دوم استارت ایستاد. مکس ورشتاپن، والتری بوتاس، آلکس البون و کارلوس ساینز نیز در رده های بعدی استارت قرار گرفتند.

عصر روز یک شنبه _۳۱شهریورماه_ در گرمای ۳۰ درجه ای سنگاپور و درحالی که هوا کاملا تاریک شده بود مسابقه آغاز شد. در تمام مسابقات برگزار شده در این پیست حداقل یک بار ماشین ایمنی در جریان مسابقه وارد شده است، آیا این رکورد باقی می ماند؟ مسابقه راس ساعت آغاز می شود و این لکرک است که با استارتی عالی زودتر از دیگر راننده ها به پیچ اول می رسد.

فتل نیز استارت بهتری نسبت به همیلتون داشت، اما این استارت به اندازه کافی برای سبقت کافی نبود. خودرو ساینز و هالکنبرگ نیز با هم برخوردی داشت که باعث آسیب دیدن دو ماشین و حضور آن ها در پیت لین شد.  در ادامه مسابقه راننده ها برای حفظ تایرهای خود در شرایط سخت پیست فاصله ای با خودرو جلویی ایجاد کردند که همین باعث شد تا کمتر شاهد سبقتی در دورهای ابتدایی باشیم.

قمار استراتژی باعث شده تا شاهد محافظه کاری راننده ها و تیم ها باشیم و کمتر خودرویی برای سبقت اقدام کند. همیلتون نیز به تیم خود اعلام کرد که کندتر از این پیش رود و به محض آغاز فشار، لکرک نیز سرعت خود را بیشتر کرد تا فاصله بین دو خودرو اول حفظ کرد.

بالاخره این لکرک بود که به عنوان اولین ماشین در جمع پیشتازها به پیت لین رفت تا لاستیک های خود را تعویض کند. در همین زمان همیلتون در پیست ماند و تصمیم به تلاش برای آندرکات کزد.

در همین حال لکرک پشت فتل که زودتر تایر خود را تعویض کرده بود به پیست بازگشت تا تمام معادلات به هم بریزد؛ حالا مرسدس باید با تعویض سریع لاستیک ها همیلتون.را جلوی فتل به پیست برگرداند. در همین زمان و د حالی که بوتاس به پیت رفته بود، همیلتون اعلام کرد علی رغم وضعیت نامطلوب تایرها ترجیح می دهد همچنان دور بزند.

فتل با تایرهای نوتر ۱ صدم ثانیه سریع تر از همیلتون دور می زند و احتمالا پس از پیت استاپ همیلتون، جلو تر از راننده مرسدس باشد. همیلتون بالاخره تصمیم به تعویض لاستیک می گیرد و  تیم به بوتاس دستور می دهد تا آرام تر دور بزند که همیلتون جلوی او از پیت خارج شود. همیلتون پشت سر فتل، لکرک و ورشتاپن و جلوی هم تیمی خود از پیت خارج می شود و کار سختی برای کسب سکو در پیش دارد.

برخورد جورج راسل و رومن گروژان باعث شد تا سنت مسابقه سنگاپور از بین نرود و ماشین ایمنی در پیست حاضر شود؛ این برخورد راننده تیم ویلیامز را از جریان مسابقه خارج کرد. ورود خودرو ایمنی فاصله بین راننده های جلویی یعنی فتل، لکرک، ورشتاپن و همیلتون را به حداقل کاهش داد.

با رفتن خودرو ایمنی رقابت بار دیگر سرعت مسابقه ای به خود می گیرد، اما بازهم این فتل است که فاصله با خودروهای پشت سری ادامه می دهد. لکرک نیز با سرعت بسیار عالی در سه سکتور سریع ترین مرد مسابقه و در تعقیب هم تیمی خود است.

بار دیگر خودرو ایمنی به دلیل مشکل فنی و توقف خودرو ریسینگ پوینت سرجیو پرز به پیست می آید تا رقابت از سرعت بیافتد. خروج خودرو ایمنی از پیست و داغ شدن رقابت؛ در همین زمان دنیل کویات با کیمی رایکونن برخورد می کند بار دیگر ماشین ایمنی وارد پیست می شود. این خبر خوبی برای فتل پیشتاز است.

در نهایت تلاش های همیلتون و لکرک برای سبقت از ورشتاپن و فتل بی نتیجه می ماند و این فتل است که زودتر از دیگر راننده ها پرچم شطرنجی پایان را می بند. لکرک، همیلتون و بوتاس نیز در رده های بعدی قرار گرفتند. این اولین پیروزی سباستین فتل آلمانی در این فصل از رقابت ها بود.

کد خبر 390543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.