بازداشت ۴ نفر از مدیران بهزیستی/ دیوان عالی‌کشور در قتل عمد میترا استاد تردید کرد

تردید دیوان عالی کشور در قتل عمد میترا استاد، واکنش وزارت بهداشت درخصوص دانشجوی قلابی دانشگاه بهشتی، پرداخت بخشی از معوقات معلمان بعد از واریز حقوق، ساماندهی گونه های قرنطینه پردیسان و احضار و بازداشت ۴ نفر از مدیران بهزیستی کشور عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در آخرین روز از شهریورماه ۹۸ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهار نفر از مدیران سازمان بهزیستی کشور توسط نیروهای اطلاعاتی احضار و در بازداشت به سر می‌برند. روز گذشته خبر رسید که چهار تن از مدیران سازمان بهزیستی کشور بازداشت شده‌اند.

به گفته مسعود آسیما مدیرکل روابط عمومی این سازمان بر اساس حکم قضایی ۴ نفر از کارکنان این سازمان جهت ادای پاره‌ای از توضیحات توسط عوامل اطلاعاتی احضار شدند. اطلاع دقیقی از اتهامات این افراد در دسترس نیست، اما طبق اطلاعات واصله موضوع اتهامی مربوط به گذشته و در زمان مسؤولیت این افراد در یکی از استان‌ها بوده است.

این مقام مسؤول گفت: سازمان بهزیستی ضمن استقبال از ایجاد شفافیت و سلامت مالی واداری، خود را ملزم به اجرا و رعایت قوانین کشور می‌داند و منتظر اعلام‌نظر و بررسی‌های قضایی خواهیم بود.

پرداخت بخشی از معوقات معلمان بعد از واریز حقوق

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش وپرورش درباره معوقات فرهنگیان گفت: بودجه آموزش وپرورش از مشکل ساختاری رنج می‌برد و برای بخشی از هزینه‌ها که مستمر نیست و به صورت سایر تلقی می‌شود، منابع لازم پیش‌بینی نمی‌شود و بودجه آموزش و پرورش با کسری بسته می‌شود همچنین معلمانی که ساعات حق التدریس دارند حق الزحمه را دریافت نکرده‌اند؛ امسال برای شروع مهر ۱۰۸ هزار معلم کم داشتیم و ۴۵ هزار نفر بازنشسته شدند که این کمبود را به روش‌های مختلف مانند حق‌التدریس شاغلان، مربیان پیش دبستانی و نهضتی‌ها جبران کردیم و حقوق این افراد با تاخیر مواجه شده است البته دستور پرداخت بخشی از آن را در شروع سال تحصیلی گرفته‌ایم و بعداز پرداخت حقوق‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت و مبلغ مورد نیاز ۹۰۰ میلیارد تومان است و به میزانی که تخصیص پیدا کند آن را پرداخت می‌کنیم. به‌تدریج تمام این ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد و باید کاری کنیم که در بودجه سال ۹۹ این مشکل را نداشته باشیم.

وزارت بهداشت خبر «دانشجوی قلابی دانشگاه بهشتی» را تایید کرد

وزارت بهداشت تایید کرد که خبر منتشره شده این روزها در مورد قلابی بودن یک دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی درست است.

کیانوش جهان‌پور، مدیر روابط‌عمومی وزارت بهداشت  به اخبار مربوط به "دانشجوی دندانپزشکی قلابی دانشگاه بهشتی" اشاره کرده و گفته: "موضوع این فرد از جنس تخلفات انتقال به داخل نیست، فرد مذکور عملا یک دانشجوی قلابی است که از سال گذشته به این دانشگاه رفت و آمد داشته و با برخی موسسات کنکور ارتباط داشته است."

"این فرد و امثالهم در این تخلفات قطعا تنها نیستند، متاسفانه فرد مذکور و امثال او تحت عناوین مجعول رتبه برتر کنکور و نخبه و نابغه و... وارد برنامه‌های تلویزیونی شده و حلقه‌ای از یک زنجیره کلاه‌برداری است که متاسفانه در سال‌های اخیر در حوزه کنکور به سواستفاده از تمایل دانش‌آموزان و خانواده‌ها به موفقیت در این آزمون، مشغولند و سالانه صدها میلیارد تومان از این راه کسب می‌کنند."

سربازان بدرفتاری را گزارش کنند

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درخصوص نظارت ستادکل بر «بدرفتاری»  با سربازان اعلام کرد: چگونگی رفتار با سربازان جزو اولویت‌های ستادکل است؛ چرا که طبق تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا -مبنی بر اینکه هیچ کس حق ندارد با سرباز بدرفتاری کند و هر کس بدرفتاری کرد مسوول است و باید برابر قانون تنبیه شود- این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ همچنین رئیس ستادکل نیز بر چگونگی رفتار با سربازان حساس هستند.

سردار کمالی با اعلام این مطلب که در برخورد با افرادی که با سربازان بدرفتاری می‌کنند، شوخی نداشته و اغماضی نخواهیم داشت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه سربازان، بدرفتاری‌ها را چگونه باید منعکس کنند گفت: سربازان عزیز می‌توانند بدرفتاری‌ها را به فرماندهان، بازرسی، عقیدتی -سیاسی یا حفاظت گزارش کنند؛ در عین اینکه هر کدام از سازمان‌های نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی سامانه  پیامکی خاصی را برای ارتباط مستقیم سربازان با فرماندهان قرار داده‌اند.

ساعت کاری بانک‌ها تغییر کرد

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: کارمندان بانک‌ها حداکثر تا ساعت ۹ صبح روزهای اول تا پانزدهم مهرماه مجاز هستند تاخیر داشته باشند و مرخصی ساعتی برای آنان محاسبه خواهد شد

علیرضا قیطاسی درباره مصوبه دولت در خصوص تغییر ساعات کاری بانک‌های شهر تهران در ۱۵ روز نخست مهرماه گفت: کارمندان بانک‌ها حداکثر تا ساعت ۹ صبح روزهای اول تا پانزدهم مهرماه مجاز هستند به دلیل آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش ترافیک در سطح شهر تهران، تاخیر داشته باشند و این تاخیر مجاز خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به این بخشنامه، مرخصی ساعتی برای کارکنانی‌ که با تاخیر در محل کار حاضر شوند، محاسبه خواهد شد.دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی تصریح کرد: البته مدیران شعب بانک‌ها حتما به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهند کرد که هیچ‌گونه خللی در خدمات‌رسانی به مشتریان صورت نگیرد و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

در این راستا دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مکلفند به نحوی برنامه‌ریزی کنند که خدمت رسانی با وقفه مواجه نشود.

گونه‌های حیات‌وحش قرنطینه پردیسان ساماندهی می‌شوند

رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در اولین گام ساماندهی و مدیریت گونه‌های جانوری موجود در قرنطینه پردیسان انجام خواهد شد.

جلیل بادام فیروز افزود: بهبود شرایط نگهداری گونه‌ها، استفاده از ظرفیت مراکز نگهداری کشور، مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در بازپروری و استفاده تحقیقاتی از گونه‌های موجود بخشی از برنامه‌های پیش رو است.

وی افزود: طرح تبدیل این قرنطینه به یک بیمارستان مجهز جهت درمان و بازپروری حیات وحش کشور تدوین شده که در حال طی فرآیند اداری است.

ماهانه به طور میانگین ۱۰۰ تا ۱۳۰ گونه جانوری آسیب دیده وارد این مرکز می‌شود که مورد مداوا و رسیدگی قرار می‌گیرند، در این فرایند تعدادی بعد از مداوا به طبیعت بر می‌گردند اما برخی بعد از مداوا دیگر توان بازگشت به طبیعت ندارند از این رو یا در همین مرکز ماندگار شده و یا به مراکز دیگر برای نگهداری منتقل می‌شوند.

دیوان عالی کشور در قتل عمدی میترا استاد تردید کرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی محمدعلی نجفی را قاتل مرحوم میترا استاد می‌داند، اما در نوع قتل تردید کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور در باره اینکه چه بخشی از حکم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در دیوان عالی کشور نقض شده است؟ افزود: پرونده‌ای که در دیوان رسیدگی شده مانند همه پرونده‌های قتل پرونده‌ای عادی است، اما چون افکار عمومی را مشغول کرده بود باید زودتر تعیین تکلیف می‌شد.

مرتضوی مقدم گفت: اکنون باید جنبه عمومی جرم تعیین و تکلیف شود که اگر قتل عمد باشد تا ۱۰ سال مجازات دارد و اگر غیرعمدی باشد در مجازات تخفیف داده می‌شود و ما باید نوع قتل را مشخص کنیم تا جنبه عمومی جرم را بتوانیم رأی بدهیم.

وی گفت: عمده ابهامی که در این پرونده بوده، این است که گلوله‌ای که در بدن مقتوله یافت شده تغییر شکل پیدا کرده و این شائبه مطرح است که شاید گلوله به دیوار خورده و کمانه کرده و سپس به بدن مقتوله برگشته باشد که اگر این نقض اثبات شود قتل غیر عمد محسوب و به لحاظ مجازات جنبه عمومی جرم تخفیف داده می‌شود.

مرتضوی مقدم گفت: از نظر دیوان، رسیدگی دادگاه ناقص است و ما در عمدی بودن قتل تردید داریم.البته این موضوع هیچ ارتباطی به جنبه خصوصی جرم و بحث قصاص ندارد و آن بحث تمام شده و تصمیم ما در خصوص جنبه عمومی جرم است.

کد خبر 390522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.