راهکارهای خانگی برای کاهش چاقی شکمی

چاقی شکمی، متهم اصلی ابتلا به بسیاری بیماری‌ها از جمله دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و فشار خون بالا است.

به گزارش ایمنا، به دلیل اینکه که چربی شکم شامل چربی دور کبد و دیگر اندام‌های داخل شکم می‌شود، در اصطلاح پزشکی به آن "چربی احشایی" گفته می‌شود.  متاسفانه احتمال بروز بیماری‌ها در افرادی که حتی با وجود وزن طبیعی، دارای چربی شکم هستند، بالاتر از دیگران است. در ادامه شما را با بعضی از راهکارهای خانگی برای کاهش چاقی شکمی آشنا می‌کنیم:

هر روز چای سبز بخورید: این نوع چای سرعت متابولیسم را بالا می‌برد و به کبد در سوختن چربی‌ها کمک می‌کند. چای سبز را جایگزین قهوه کنید نتیجه بررسی‌های محققان نشان داده‌ است که نوشیدن روزانه چهار تا پنج فنجان از این نوع چای، منجر به از بین‌رفتن چاقی شکمی می‌شود.

بیشتر بخوابید: یک راه شگفت‌انگیز دیگر برای از دست‌دادن چربی شکمی، داشتن کافی خواب است. تحقیقات نشان می‌دهد که دریافت ۶ تا هشت ساعت خواب در شب، منجر به حفظ سطح انسولین شده و هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. به علاوه، خواب کافی انرژی لازم را برای سوخت کالری در طول روز برای شما فراهم می‌کند.

به غذای خود ادویه اضافه کنید: ادویه‌هایی مانند زردچوبه، به دلیل وجود "کورکومین" ، منجر به کاهش التهاب در بدن می‌شود. نتیجه مطالعات نشان داده است که کورکومین سرعت متابولیسم را بالا می‌برد.

مصرف پروتئین را افزایش دهید: کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و افزایش مصرف پروتئین، یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای از دست‌دادن چربی شکمی است. پروتئین به تعادل قند خون و سطوح پایین انسولین کمک می‌کند. اگر مصرف کربوهیدرات را نمی‌توانید نادیده بگیرید، نوع ساده آن مانند نان سفید یا ماکارونی را کنار بگذارید و به جای آن کربوهیدرات‌های پیچیده مانند میوه‌های فصلی، سبزیجات ریشه‌ای و کاهو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روغن نارگیل را به رژیم خود اضافه کنید: این نوع روغن از تری گلیسیرید با زنجیره متوسط، تشکیل شده است. نتیجه بررسی‌های محققان نشان می‌دهد بسیاری از مزایای این روغن به دلیل وجود تری گلسیرید است. همچنین روغن نارگیل به راحتی قابل هضم است و متابولیسم بدن را بالا می‌برد.

استرس خود را کاهش دهید: استرس مزمن یکی از عوامل افزایش چربی شکمی است. سطوح بالای کورتیزول که در نتیجه استرس در بدن ترشح می‌شود، افزایش اشتها را به همراه دارد و میل به افزایش سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد. همین موضوع، علت بروز چاقی شکمی است. توصیه می‌شود افراد برای کاهش استرس، مدیتیشن کرده و تکنیک‌های تنفس عمیق را بیاموزند. این گام‌های ساده به آن‌ها کمک می‌کند تا مقدار یک اینچ از چربی شکم خود را تنها در مدت هفت دقیقه از دست بدهند.

به اندازه کافی آب بخورید: مصرف هشت لیوان آب در شبانه‌روز، نه تنها هضم غذا را افزایش می‌دهد بلکه منجر به کاهش نفخ شده و متابولیسم را نیز بالا می‌برد.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 390443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.