برگزاری هفته دفاع مقدس با شعار "ما پیروزیم"

در آستانه سی و نهمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، نشست اطلاع رسانی برنامه‌های این هفته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،سردار مجتبی شیروانیان، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز _چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه_  در نشست خبری اطلاع رسانی برنامه های هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه شعار محوری امسال "ما پیروزیم" است، اظهار کرد: سعی شده برنامه‌های امسال با روی کردی خلاقانه انجام می‌شود. برنامه‌ها در جهت تبیین دست آورد های دفاع مقدس و پشتیبانی مردم از دفاع مقدس انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه فرهنگی، هنری و فضای مجازی، افزود: فعالیت‌های شهید حججی نه تنها برای جوانان ایرانی بلکه برای جهان الگو شد. این اثر فضای مجازی است. باید برای تبیین این ارزش‌ها در فضای مجازی بکوشیم. چند سال است که هفته دفاع مقدس در محرم ماه قرار گرفته است. باید بکوشیم تا از فضای معنوی این ماه استفاده کامل را ببریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی که میان نیروهای مسلح انجام شده، امسال برگزاری مراسم به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح کشور و در اصفهان به عهده سپاه صاحب الزمان است، گفت: به گفته مقام معظم رهبری مقاوت مردم ما نشان داد که هزینه مقاومت به مراتب کم‌تر از هزینه سازش است و در اهداف برگزاری برنامه‌های امسال این موضوع قرار گرفته است.

سردار شیروانیان با اشاره به برگزاری دو یادواره بزرگ، تصریح کرد: مراسم یادواره سرلشکر گنجی‌زاده فردا شب در شهرستان زواره و اعطای درجه سرلشکری به خانواده ایشان برگزار می‌شود. همچنین در شهرستان هرند با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه برگزار خواهد شد. پخش برنامه زنده تلوزیونی در محوطه باغ غدیر، اجرای برنامه زنده در استدیو صدا و سیما در ۷ شب، برنامه های سخنرانی در سطح شهرستان‌ها توسط فرماندهان پس از خطبه‌های نماز جمعه از برنامه های عمده هفته دفاع مقدس است.

دفاع مقدس مانند یک دانشگاه است

همچنین علی مقوا ساز، جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان در این نشست اظهار کرد: دفاع مقدس مانند دانشگاهی است که همه رشادت‌ها، دلاوری‌ها و فرهنگ رزمندگان را آموزش می‌دهد. خرازی‌ها و حججی‌ها اساتید این دانشگاه هستند و این دانشگاه تا زمان پیروزی انقلاب و شکست استکبار جهانی ادامه دارد.

وی در خصوص برنامه های سپاه صاحب الزمان در هفته دفاع تصریح کرد: نخستین برنامه رژه است که روز یکشنبه ۳۱ شهریور از ۸ صبح رو به روی گلستان شهدا برگزار می‌شود. برنامه دوم افتتاح نمایشگاه دست آورد های دفاع مقدس با شعار "ما پیروزیم" در باغ غدیر است که از یکشنبه تا از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار می‌شود. این نمایشگاه در روز یکشنبه ساعت ۱۱ صبح افتتاح می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان افزود: همچنین اجرای نمایش رزمی عملیات کربلای ۵ در شهرستان های لنجان، نجف آباد و شاهین شهر برگزار می‌شود و برنامه‌ای بر پایه چهل سنگر مقاومت در ۴۰ نقطه از میادین اصلی شهر شهیدان برگزار می‌شود. همچنین از ۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی خواهد شد که از این تعداد سه عنوان کتاب ویژه به همت فرماندهان نیروهای مسلح نوشته شده است.

مقوا ساز گفت: همچنین برنامه های ویژه ای تحت عنوان مسجد سنگر مقاومت در هزار و ۲۴۰ مسجد در غالب جشنواره فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. همچنین اجرای برنامه مهر کریمانه است که بسته‌های لوازم و تحریر توسط نوجوانان بسیجی به کودکان محروم اهدا می‌شود. برگزاری بیش از ۲۰۰ یادواره شهید در سراسر استان،اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس استان، برپایی میز خدمت توسط بسیج ادارات در مساجد استان با رویکرد حضور مدیران در مساجد و پاسخگویی به مطالبات مردم، افتتاح پروژه ۳۰۰ هکتار بیابان زدایی در شرق اصفهان، بهره برداری از ۲۰۰ واحد توسط گروه‌های جهادی در پل دختران از دیگر برنامه‌های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اجرای زنده هنری در حوزه خطاطی، نقاشی و... در گلزار شهدا، گفت: از دیگر برنامه‌های سپاه میتوان به دیدارجوانان از هزار و ۵۰۰ خانواده‌ شهدا، اجرای طرح بهره برداری از چهل طرح اقتصاد مقاومتی در سطح استان، اعزام گروه های پزشکی و درمانی به مناطق محروم، زنگ مقاوت و جهاد امید آفرین در سه هزار واحد مقاومت و ۵۰۰ برنامه تخصصی در همه اقشار بسیج اشاره کرد.

باید فرهنگ دفاع مقدس را میان جوانان نشر دهیم

داریوش وکیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در ادامه این نشست اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که باید هنرمندانه از آن استفاده کنیم و این فرهنگ را میان جوانان نشر دهیم.

وی به تشریح برنامه های بنیاد پرداخت و گفت: برنامه های کمیته ایثار و شهادت در این هفته دیدار با جانبازان در روز چهارم در مراکز توانبخشی شهید مطهری اصفهان، امام حسین خمینی شهر، شهید رجایی نجف آباد و خاتم الانبیا کاشان، آیین معنوی عطر افشانی ۹۷۷ شهید در استان اصفهان در ساعت ۱۵ گلباران گلستان، استفاده و اعزام پیام آوران ایثار به مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها، دیدار جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، تلفیق مراسم سوگواری حسینیه‌ها با مفاهیم دفاع مقدس، نصب تصاویر شهدا دفاع مقدس در سطح استان، نواختن زنگ ایثار و پایداری در مدارس و تجلیل خانواده شهدا است.

وکیلی ادامه داد: از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس می توان به نصب و تعویض پرچم ایران و یا حسین برای مزار شهدا، نصب تبلیغات در سطح شهر، آماده سازی و تولید محتوا برای ایثار شهادت برای فضای مجازیی و تلوزیون و رایو، اجرای نمایش خیابانی چهار نفره در سطح شهر با عنوان آب به روایت زمین با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی، مراسم رونمایی از کتب با موضوع ایثار و شهادت، برگزاری کارگاه آموزشی با رویکرد بصیرت ودفاع مقدس، تجلیل از خانواده های شهدا و ایثار گران، رونمایی از پوستر جشنواره ملی آواها و نواها، رونمایی از سیر نمایشگاهی جدیدترین دست آورد های فرهنگی ایثار و شهادت اشاره کرد.

جنگ یک گنجینه است

همچنین در این نشست محسن گودرزی جانشین فرمانده انتظامی مرزبانی ناجا با اشاره به زیبایی تقارن میان هفته دفاع مقدس و ماه محرم، اظهار کرد: جنگ یک گنجینه است. تصور کنید چهار میلیون سرباز در جنگ شرکت کردند، اگر هر کدام یک خاطره بگویند یک گنجینه به دست می آید.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس گفت: تجلیل از پیشکسوتان، خانواده شهدا و جانبازان و.... را به صورت روتین انجام میدهیم، اما در هفته دفاع مقدس این مسئله پررنگ تر میشود.

جانشین فرمانده انتظامی مرزبانی ناجا افزود: در این هفته دست آوردهای دفاع مقدس و ناجا را به نمایش می‌گذاریم. سخنرانی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، نشست تخصصی درس‌ها و عبرت‌های جنگ و دفاع مقدس، رونمایی از پروژه‌های تحقیقاتی، اعزام نیروهای پزشکی و بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم، تکریم سربازان شهید، جانباز و ایثارگر، دیدار فرمانده‌ها و نماینده ولی فقیه و نماز جمعه اصفهان و گرامی داشت سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوزو جهان آرا و... از برنامه های اجرایی در این هفته است.

هفته دفاع مقدس بزرگداشت الگوها است

همچنین محمد علی احمدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: دفاع مقدس فقط در زمینه دفاعی الگو نیست. دفاع مقدس برای محیط دینی، اقتصاد مقاومتی، همدلی و وحدت، خردورزی، توجه به خدا، امید و انتظار  و بی توجهی به تهدیدات تو خالی دشمن الگو است. بزرگداشت هفته دفاع مقدس بزرگداشت این الگوها است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای هفته دفاع مقدس، افزود: ارائه محتوا و تولیدات هنری با انتشار در وبگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دیوار پازلی امام حسین(ع) در ارگ جهان نما، فعالیت راویان دفاع مقدس در دانشگاها، برگزاری شب‌های شعر در خانه هنرمندان، دیدار با جانبازان در آسایشگاه جانبازان، حضور در نماز جمعه و خدمات ویژه یگان مسلح به مردم، نماز وحدت نیروهای مسلح و مردم همراه خاطره گویی، پنجشنبه چهارم مهرماه روز عطر افشانی آرامگاه شهیدان و.... و قراعت پیام مقام معظم رهبری برای ایثار گران از برنامه های این هفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت های حوزه فضاسازی شهری گفت: شهرداری‌ها برنامه‌های بسیار خوبی در این هفته ارائه خواهند کرد. ایجاد المان‌های مناسب، نصب تصاویر شهدا در سطح شهر و... از فعالیت ها در حوزه شهری بوده است و بیش از ۲۰ عنوان برنامه در فرهنگ سراهای شهرداری برگزار می‌شود. همچنین بخش های مختلف گلستان شهدا قسمت بندی شده است و برنامه‌های مختلفی در این هفته برگزار می‌شود و اجرای برنامه نیم پلاک و استمرار در پنجشنبه هر هفته در معرفی شهدا و جانبازان در گلستان شهدا است. روز شنبه ششم مهرماه حضور رزمندگان دفاع مقدس در گلستان شهدا، برگزاری دعای ندبه بر سر مزار شهید حججی واقع در نجف آباد، برگزاری برنامه شب‌های شیدای توسط سپاه در زرین شهر در شهرستان لنجان، برگزاری مراسم غزاداری در شاهین شهر در مجاورت نمایشگاه سپاه و یادواره شهید محمد طاها اقدامی(خردسال‌ترین شهید عملیات تروریستی سال گذشته)، در شهرستان میمه از برنامه های اجرایی در این هفته است.

کد خبر 389978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.