برجام منطق و استدلال ایران را ثابت کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مسائل منطقه، بی توجهی به مسائل داخلی کشور نیست و سیاست های ما در این زمینه یک به ده است؛ در مسائل سیاست داخلی کم کاری صورت می گیرد. برجام این فایده را داشت که منطق و استدلال ایران را ثابت کرد و بی منطقی مقامات ایالات متحده را مشهور ساخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر، صبح امروز چهارشنبه_۲۷شهریورماه_ در نشست خبری با تسلیت ایام محرم حسینی، اظهار کرد: مستقر بودن نظام جمهوری اسلامی ایران، مدیون خون شهدای عزیز دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی است. چهل سال ایستادگی و مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران، از مهم ترین آثار راهبرد مقاومت در سیاست های اصلی حکومت کشورمان است. راهبرد مقاومت در بخش های سیاست خارجی، سیاست داخلی و در اقتصاد آثاری دارد که هم اکنون شاهد آن هستم و در مسائل منطقه و مواد ارتباطات خارجی همواره شاهد تاثیرگذاری این راهبرد هستیم. آثار راهبرد مقاومت در مناطق لبنان، یمن و عراق کاملا مشهود و مشخص است. باب مذاکره با اروپا بسته نشده و در صورت فعال سازی اینستکس و خط اعتباری و خرید نفت از ایران و تبعیت نکردن از آمریکا، گام های بعدی ایران در برجام قابل مذاکره است. آثار راهبرد مقاومت در عزت و اقتدار نظام حاکمیتی ما همواره مشخص است و هفته دفاع مقدس زمانی برای گرامی داشتن یاد شهدا و جانبازان عزیز است.

صنعت تنها بخش تولید کشور نیست

وی افزود: رونق تولید از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و همواره با وزاری اقتصادی دولت در کمیسیون تخصصی رونق تولید مباحثه کرده‌ایم تا چالش های پیش پای تولید کنندگان را برداریم و جلسات سه جانبه‌ای که ما با بخش خصوصی و دولت برگزار کرده ایم، ثمرات خوب و مناسبی در زمینه حمایت از تولید کنندگان داشته است. تولید تنها صنعت نیست، بلکه باید به پتروشیمی، برق‌، کشاورزی‌، روستایی، مسکن‌، معدن و فناوری اطلاعات توجه شود و چالش ها باید در هر بخش به صورت جداگانه بررسی شود و راهکار هایی برای آنها در نظر گرفته شود. به جمع بندی مناسبی با کارگروه های مختلف مجلس در زمینه راهکارهای اجرایی و نظارتی رونق تولید رسیده ایم زیرا عموما قانون برای حمایت از تولید و تولید کننده وجود دارد و نیاز به اجرا و نظارت داریم. نباید انتظار داشته باشیم همه مسائل را قوه قضائیه حل کند بلکه قوه قضائیه در آخرین مرحله اجرای قانون قرار دارد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴، خاطر نشان کرد: اغلب مشکلات تولید در مسائل اقتصادی است و مشکلات پولی و بانکی از جمله این مشکلات است. مشکلات ساختاری جدی در نظام مالی و بازار سرمایه داریم و نظام جامع مالیاتی، فرار مالیاتی‌، اخذ عادلانه مالیات و مالیات بر عایدی سرمایه از مشکلات تولید کنندگان در حوزه تولید است. مالیات بر عایدی سرمایه در سکه، ارز، مسکن و زمین باید وجود داشته باشد و بی شک تصویب اخذ چنین مالیاتی به تولید کنندگان کمک می کند. مدیریت منابع و مصارف ارزی و بهبود محیط کسب و کار و فناوری با اولویت فناوری اطلاعات از چالش های جدی صنعت کشور است. قانون رفع موانع تولید باید با حمایت ویژه دولت و حمایت از تولید مجلس اجرا شود و اولین گزارش نظارتی از نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید چند ماه پیش در مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

بانک ها باید از سرمایه داری و بنگاه داری پرهیز کنند

فولادگر ادامه داد: بانک ها باید در ظرف سه سال اموال مازاد خود را بفروش برسانند و از سرمایه داری و بنگاه داری پرهیز کنند؛ برخی از بانک ها این اقدامات را آغاز کرده اند. مطالبات و بدهی های دولت از و به بخش خصوصی باید هر چه سریع تر پیگیری شود و دولت در این زمینه اجرای خوبی داشته است. دولت از طریق ارائه اوراق مشارکت بخش زیادی از بدهی های خود را پرداخته و این اقدام بسیار شایسته است. فضای کسب و کار و تامین مالی چالش های اصلی تولید کنندگان در چرخه تولید است. پایش کسب و کار عوامل و مشکلات تولید در استان های مختلف را از تولید کنندگان می پرسد و بر اساس آن اطلاعات محیط کسب و کار به مجلس شورای اسلامی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارائه می شود.

وی افزود: غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و دشواری تامین مالی و بروکراسی اداری و مجوزهای دولتی، چالش های اصلی تولید کنندگان در محیط کسب و کار طی سال ۹۷ و سه ماهه نخست سال ۹۸ بوده است. ماده ۲۲ برنامه ششم توسعه مقرر کرده است که رتبه ایران در شاخص های سهولت کسب و کار هرساله باید ارتقا ۱۰ پله ای را در بربگیرد. حقوق مالکیت در کسب و کار از اهمیت ویژه برخوردار است و بر اساس ماده ۲۲ برنامه ششم توسعه باید پیشرفت در این شاخص ها سالانه باشد. زمانی که از امنیت سرمایه گذاری صحبت می کنیم، به ثبات سیاست ها قوانین و مبارزه بافساد وشفافیت باز می گردد، نباید گمان کنیم که مبارزه با فساد از امنیت سرمایه گذاری می کاهد و این دو مؤلفه منافاتی با یکدیگر ندارند.

ادغام وزارت صنعت و معدن و تجارت واقعی نبود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر با فساد مقابله نشود و سرمایه گذار شاهد رانت و رشوه خواری در محیط اقتصادی جامعه باشد، این راه را بر می گزیند و مجلس همواره از فعالیت قوه قضائیه در این زمینه حمایت می کند. واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال همواره مشکل اصلی دولت بوده و بار امنیتی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی این باشگاه ها به دوش دولت است، این دو باشگاه همچون دو شرکت شاخص خودروسازی که حجم زیادی از زمان وزارت صمت را به خود اختصاص داده اند، حجم زیادی از زمان بخش مدیریت وزارت ورزش و جوانان را اشغال کرده اند. وزارت صنعتی که بنگاه دار، قیمت گذار و ناظر و مالک بازار های نظام اقتصادی است، نمی تواند مناسب فعالیت کند. وزیر صنعت بخش زیادی از زمان خود را صرف سایپا و ایران خودرو می کند و این مشکل صمت ما است. ادغام وزارت صنعت و معدن و تجارت واقعی نبود و همچنان بنگاه داری در این وزارتخانه رواج دارد. تصویب کرده ایم که دولت در ظرف مدت سه سال تصدی گری خود در زمینه شرکت های شاخص خودروسازی را به اتمام برساند.

دولت در واگذاری پرسپولیس و استقلال نباید تعلل کند

فولادگر تاکید کرد: دولت نباید برای واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال تعلل کند و نباید این واگذاری به فراموشی سپرده شود، باید ورزش ما بر اساس قوانین AFC خصوصی باشد و قصد داریم تا سهام استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس واگذار شوند و یک ساعت زودتر واگذار شدن این باشگاه ها به بخش خصوصی برای وزارت ورزش نعمت است. لایحه ساماندهی سهام عدالت به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شده و مردم در چند سال آینده می توانند این سهم خود را مدیریت کنند و می خواهیم سهام عدالت به صندوق های قابل معامله در بورس تبدیل شود و نباید ترکیب این ETF ها دوباره دولتی باشد، رئیس جمهور هم از تعلل مجلس در تصویب این لایحه گلایه مند بوده اند. می خواهیم به مردم در زمینه سهام عدالت اختیار بدهیم.

نیازمند جامعیت در بحث شفافیت هستیم

وی تصریح کرد: اصل شفافیت فعالیت نمایندگان باید جامع باشد و نباید در این اصل تنها به مباحثی که به رای نمایندگان مربوط می شود توجه شود. در بسیاری از موارد میان نظر کارشناسی مجلس شورای اسلامی و نظر مردم تفاوت وجود دارد.

مرز استان اصفهان تغییری نمی کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هیچ گونه تغییراتی در مرز استان اصفهان صورت نمی گیرد و با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور، مصوبه تغییر مرز استان اصفهان متوقف شده است. باید یک شخص امین، قوی و فارغ از مباحث سیاسی و جوان جایگزین مدیرکل ورزش و جوانان استان شود.

برجام بی منطقی ایالات متحده را مشهور کرد

فولادگر تصریح کرد: توجه به مسائل منطقه، بی توجهی به مسائل داخلی کشور نیست و سیاست های ما در این زمینه یک به ده است؛ در مسائل سیاست داخلی کم کاری صورت می گیرد. برجام این فایده را داشت که منطق و استدلال ایران را ثابت کرد و بی منطقی مقامات ایالات متحده را مشهور ساخت.

کد خبر 389912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.