جزیره‌ای عمل کردن درمان اعتیاد را سخت کرده است/مبارزه با علت راهکار درمان اعتیاد است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: در درمان اعتیاد نباید به صورت جزیره‌ای عمل کرد بلکه باید هماهنگی‌ها و راه‌حل‌ها نه تنها در بهزیستی و ستاد موادمخدر بلکه در راس سران سه قوه مطرح شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آئین افتتاحیه نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان در کشور اظهار کرد: با وجود ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین و بیش از پنج میلیون معتاد مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با معلول ما را به جایی نمی‌رساند، افزود: باید به جای مبارزه با معلول با علت‌ها مبارزه کنیم فکر نمی‌کنم راه‌حل در کشور نداشته باشیم اما در راه مبارزه با اعتیاد چند مشکل عمده وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین موضوع عدم موفقیت مربوط به باور مسئولین ماست دومین موضوع عدم وجود عزم ملی در این باره است به نحوی که نباید در این زمینه به صورت جزیره‌ای عمل کرد بلکه باید هماهنگی‌ها و راه‌حل‌ها نه تنها در بهزیستی و ستاد موادمخدر بلکه در راس سران سه قوه مطرح شود.

وی با تاکید بر لزوم حذف موازی‌کاری‌ها در درمان اعتیاد، تصریح کرد: در درمان جامع اعتیاد وجود زیرساخت‌ها بسیار مهم است و باید همزمان با درمان توانمندسازی‌های دینی و فرهنگی علاوه بر حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال را برای افراد درنظر داشت تا فرد بهبودیافته هنگام بازگشت به جامعه دچار مشکل نشود.

کد خبر 389873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.