دستگیری کلاهبردار ۸۰ میلیاردی/ ۱۴۲ هزار کودک در ایران از تحصیل بازماندند

دستگیری کلاهبردار ۸۰ میلیاردی در اصفهان، ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در ایران، استخدام ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت، اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون اصلح تا فردا، مرگ ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به تب کنگو و اعلام ممنوعیت ورود بانوان در شهرآورد ۳۱ شهریورماه عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:فردی که مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از یک صندوق قرض الحسنه کلاهبرداری و متواری شده بود توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "برخوار" دستگیر شد.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این فرد با به دست آوردن اعتماد متصدیان یک صندوق قرض الحسنه و با ترفند راه اندازی یک کار پرسود و پرداخت سودی بالا مبلغ ۸۰ میلیارد ریال تحت عنوان وام دریافت کرده است.

آمار دختران بازمانده از تحصیل چهاربرابر پسران است

معصومه ابتکار در نشست شورای برنامه ریزی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: هر چند آمارکودکان بازمانده از تحصیل در کشور کمتر از چهار درصد اما در همین تعداد بازماندگان، شمار دختران سه تا چهار برابر پسران است.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب میزان کودکان بازمانده از تحصیل بیش از ۳۸درصد بود که سهم دختران نیز به مراتب بیش از پسران در این زمینه بود.

بر اساس آخرین امارشناسایی شده از سوی وزارت آموزش و پروش هم اکنون حدود ۱۴۲ هزار کودک در سراسر کشور به نوعی بازمانده از تحصیل هستند.

منظور از کودک بازمانده از تحصیل، گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال اعم از دختر و پسر است که در چرخه آموزشی کشور حضور ندارند.

کدام استان‌ها بیشترین سقط‌جنین رادارند؟

در چهار ماهه نخست سال جاری از کل مراجعه کنندگان برای سقط جنین درمانی، ۲ هزار و ۹۷۸ نفر مجوز دریافت کردند، اما ۸۰۲ نفر فاقد شرایط لازم برای دریافت این مجوز بودند. همچنین از کل مراجعین ۲۰۶ نفر نیز بعد از اولین مراجعه پرونده خود را تا قبل از ۱۹ هفتگی پیگیری نکردند.

بر اساس این گزارش، تعداد مجوزهای صادر شده در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱.۴ داشته است. تعداد مجوزهای سقط جنین صادر شده در چهار ماهه اول سال قبل ۲ هزار و ۹۳۸ مورد بوده است.

در این مدت استان‌های تهران با ۶۳۶، خراسان رضوی با ۴۱۶ و خوزستان با ۳۴۲ نفر بیشترین آمار مراجعین سقط جنین درمانی را داشتند.

اعلام جزئیات استخدام ۱۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت

 سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اظهار کرد: آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای استخدام ۱۰ هزار نیروی مورد نیاز، به صورت همزمان با سایر دستگاه‌های‌ اجرایی از طریق سازمان سنجش کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: از مجموع این مجوزها، ۷ هزار مجوز جهت تامین نیروی انسانی بیمارستان‌های جدید و بخش‌های توسعه یافته درمانی است.

تقوی نژاد تصریح کرد: از مجوزهای استخدام بیمارستانی، ۶۵درصد مربوط به شهرهای کوچک و مناطق کمتر توسعه یافته است که قبلا یا دارای بیمارستان نبوده و یا تعداد تخت‌های موجود آن، نیازهای درمانی مردم را تامین نکرده بود.

۱۶ قاتل از قصاص پای چوبه‌دار نجات یافتند

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۶ محکوم به قصاص در شهرستان‌های مختلف این استان در ۳ سال اخیر با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافتند.

 اسماعیل جمیاری افزود: در سه سال اخیر با پا درمیانی و وساطت مجموعه زندان‌ها، ، مددکاران و شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها، تعامل و همکاری مسئولان قضایی، بزرگان و متنفذان و معتمدین طوایف ۱۶ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

تب کریمه کنگو جان ۱۰ نفر را گرفت

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۰ نفر امسال بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور فوت کردند.

محمد مهدی گویا افزود: بیشترین افراد فوت شده بر اثر بیماری تب کریمه کنگو، در استان سیستان و بلوچستان است. همچینن ۱۰۶ نفر از افراد به این بیماری مبتلا و تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: افرادی دچار بیماری تب کریمه کنگو شدند که با دام و حیوانات بیشتر سروکار داشته اند. کنه‌ای که منتقل کننده این بیماری به انسان است از بدن دام به بدن انسان منتقل می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت تصریح کرد: افرادی که در خانه دام نگهداری می‌کنند، افراد شاغل در کشتارگاه‌ها و ساکنین مناطق روستایی که با دام ارتباط بیشتری دارند، بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

اعلام اسامی قبول شدگان قطعی «آزمون اصلح» دانشگاه فرهنگیان تا چهارشنبه

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از اعلام اسامی قبول شدگان قطعی آزمون اصلح تا چهارشنبه این هفته خبر داد و گفت: آن دسته از مهارت آموزانی که موفق نشدند حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند باید در آزمون جبرانی که احتمالا سه ماه آینده برگزار می‌شود شرکت کنند.

رضا کچوئیان درباره نتایج آزمون اصلح برای فارغ‌التحصیلان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بخش کتبی آزمون اصلح ابتدای شهریور در دو بخش تستی و تشریحی برگزار شد؛ اما حجم اوراق عملکردی بالا و در حدود ۲۰۰ هزار برگ و به صورت تشریحی است که تصحیح آن زمان‌بر خواهد بود.

وی درباره زمان اعلام نتایج بخش تستی گفت: تا آخر هفته و تا چهارشنبه اسامی افرادی که از آزمون تستی ۶۵ درصد نمره قبولی قطعی را گرفته و نیازی به نمره عملکردی ندارند را اعلام می‌کنیم. برای مابقی نیز باید برگه عملکردی تصحیح و نمراتشان مشخص شود.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۳۴ مهارت آموز در آزمون اصلح امسال شرکت کردند که شامل ورودی‌های ۹۶،۹۷ و بازماندگان سال ۹۵ بودند گفت: همه این افراد مهر وارد مدارس خواهند شد؛ اما آن دسته از مهارت آموزانی که موفق نشدند حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند باید در آزمون جبرانی شرکت کنند.

زنان به استادیوم مراجعه نکنند

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای ورود خانم ها به استادیوم برای شهرآورد ۳۱ شهریور ندارد، اعلام کرد: پیش بینی‌های لازم برای حضور خانم‌ها نشده است؛ بنابراین زنان بدین منظور در ورودی ورزشگاه حضور نیابند.

کد خبر 389856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.