بهره‌برداری از ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در آستانه بازگشایی مدارس

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: روز سی‌ام شهریور ماه سال جاری همزمان با بازگشایی مدارس ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده این شرکت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت افتخاری ظهر امروز سه شنبه ۲۶ شهریور ماه ۹۸ در نشست خبری «سه شنبه ها با رسانه پاسخگویی در مسیر امید» که در راستای تشریح فعالیت بخش حمل ونقل ستاد مهر شهرداری اصفهان با شعار «یک شهر مهر» برگزار شد، اظهار کرد: بازسازی ۶۰ دستگاه اتوبوس با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره به شرایط سخت موجود برای خرید اتوبوس‌های نو تصریح کرد: باتوجه به شرایط تحریم ظالمانه دشمنان متأسفانه کارخانجات تولید اتوبوس نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار امیدواری کرد: با اعتبارات خوبی که در قالب اوراق مشارکت جذب شده، امسال بتوانیم در راستای خرید اتوبوس‌های نو گام‌های ارزشمندی برداریم.

بازگشت اتوبوس‌های گازسوز متوقف شده به چرخه حمل ونقل

وی با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس‌های گازسوز متوقف شده در پایانه های شرکت واحد اتوبوسرانی با اقدامات صورت گرفته به چرخه حمل ونقل بازگشته است، افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید دو پایانه بزرگ پاسداران و صفه به منظور توسعه و افزایش بهره وری خطوط اتوبوسرانی همچنین تسهیل ارتباط بین خطوط اتوبوسرانی و قطار شهری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

افتخاری خاطرنشان کرد: صدور کارت منحصر به فرد دانش آموزی پروژه دیگری است که امسال در دستور کار شرکت واحد اتوبوسرانی قرار گرفته و امیدواریم با اجرای پروژه AVL و AFC تمام اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان از تخفیف‌های ویژه اتوبوسرانی بهره مند شوند.

وی تأکید کرد: افزایش تعداد خطوط سرویس ویژه دانش آموزان مستلزم ارائه اطلاعات مورد نیاز از سوی آموزش و پرورش است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: از ابتدای مهرماه امسال یک خط ویژه سرویس دانش آموزی در محدوده خانه اصفهان و ملک شهر با توجه به تعددد مراکز آموزشی و مدارس در این منطقه، راه اندازی خواهد شد و از کریدور مشخص نسبت به جابه جایی دانش آموزان اقدام خواهد کرد.

اقدامات زیست محیطی برای کاهش مصرف سوخت اتوبوس‌ها

وی با بیان اینکه تزیین اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی به نماد ویژه و شعار ستاد مهر در آستانه آغاز سال تحصیلی انجام می‌شود، تصریح کرد: اقدامات زیست محیطی برای کاهش مصرف سوخت اتوبوس‌ها انجام شده که نمونه بارز آن استفاده از فیلتر ترابولد برای کاهش مصرف روغن بر روی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس است که با این اقدام میزان مصرف روغن اتوبوس‌ها به یک چهارم کاهش می‌یابد.

افتخاری با اشاره به توزیع عادلانه اتوبوس های جدید و قدیمی در خطوط مختلف اتوبوسرانی شهر اصفهان تأکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده شهروندان در هر مسیر و خطی می‌توانند نظاره گر اتوبوس‌های جدید و فرسوده باشند و توزیع عادلانه این اتوبوس‌ها به خوبی انجام و مدیریت شده است البته صدرصد نمی‌توان گفت که توزیع عادلانه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم جمع آوری خودکار کرایه (AFC) و سیستم مکان یاب خودکار وسایل نقلیه (AVL) در اتوبوسرانی اصفهان نصب و راه اندازی می‌شود که از قابلیت‌های آن هوشمند شدن کارت‌های حمل ونقل است و اینکه قابلیت شارژ کارت‌ها از طریق روش‌های مختلف فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه عنوان کرد: تا ۹ ماه آینده کارت‌های بلیط الکترونیکی ویژه گروه‌های مختلف شهروندان صادر خواهد شد که البته این کارت‌ها با کارت‌های منزلت شهروندی بسیار متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به صدور کارت‌های تخفیف‌دار برای دانش آموزان در آینده نزدیک گفت: صدور کارت‌های منحصر به فرد دانش آموزان در دستور کار شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان قرار گرفته که این کارت‌ها شناسه‌دار، عکس‌دار و دارای کد برای دانش آموزان خواهد بود.

بدهی ۴۵ میلیارد تومان دولت به اتوبوسرانی اصفهان

افتخاری در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ارائه کارت‌های رایگان برای معلولان و سایر افراد توانخواه شهر گفت: ابتدا باید بودجه و اعتبارات مورد نیاز آن تأمین و سپس اقدام لازم انجام شود.

وی ادامه داد: دولت در بند دو قانون حمایت از معلولان تخصیص اعتبار لازم را مورد توجه قرار داده، اما این قانون به طور کامل اجرا نشده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه میزان بدهی دولت به اتوبوسرانی اصفهان در ۹۷ حدود ۴۵ میلیارد تومان است، گفت: براساس قوانین دولت باید یک سوم قیمت تمام شده بلیط را به اتوبوسرانی پرداخت کند، اما این اقدام انجام نشده و قطعا اگر دولت به تعهدات خود عمل می‌کرد شرکت واحد اتوبوسرانی طبق قانون می‌توانست بسیاری از خدمات را به افراد توانخواه جامعه ارائه کند.

وی تأکید کرد: درحال حاضر نه تنها اصفهان بلکه هشت کلانشهر دیگر کشور هنوز موفق به دریافت مطالبات خود از دولت نشده‌اند.

راه‌اندازی اتوبوس ویژه معلولان برای نخستین بار در کشور

افتخاری اظهار کرد: در شهر اصفهان برای نخستین بار در کشور یک اتوبوس ویژه معلولان تجهیز و راه اندازی شده و مورد استفاده این قشر قرار گرفته است.

وی با اشاره به حادثه‌ای که برای یکی از روشندلان شهر در مسیر بی-آر-تی اتفاق افتاد، تصریح کرد: وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد تمام دلایل در یک زمان و مکان مشخص جمع شده و به حادثه تبدیل می‌شود و قطعا دور از انصاف و قضاوت است که در رابطه با حادثه تنها راننده را مقصر بدانیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: نقض ایستگاه، قصور راننده و نبود فرهنگ سازی لازم برای اقشار جامعه اعم از راهبر و شهروندان همچنین نحوه تعامل آنها با افراد توانخواه از دلایل مهم وقوع این اتفاق است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آینه بغل اتوبوس‌های شهر خارج از بدنه اتوبوس قرار گرفته باید اتوبوس در فاصله ۳۰ سانتی با سکو متوقف شود که این موضوع نیاز به دقت مسافران هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوس دارد؛ مرحوم جواد ایزدی روشندل فوت شده از اتوبوس پیاده شده و پای خود را روی زمین بین سکو و اتوبوس قرار داده و به زمین خورده است.

افتخاری ادامه داد: علی رغم هوشیاری وی در لحظه تصادف و سرعت عمل همکاران و اورژانس در اعزام وی به بیمارستان چند ساعت بعد دار فانی را وداع گفت.

وی تصریح کرد: روزانه بیش از صدهزار شهروند از خدمات ارائه شده در سامانه‌های تندرو اتوبوسرانی اصفهان استفاده می کنند که تعدادی از این افراد روشندل و توانخواه هستند از این رو ضرورت دارد زیرساخت های لازم و امکانات مورد نیاز برای استفاده این قشر از وسایل حمل و نقل عمومی فراهم و آموزش های لازم به شهروندان جهت راهنمایی و کمک به این قشر در شرایط نامناسب و خطرناک انجام شود.  

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه تاکنون دوره‌های آموزشی زیادی برای رانندگان اتوبوس‌ برگزار شده است، تأکید کرد: در شش ماهه دوم سال جاری دوره آموزشی نحوه تعامل با روشندلان برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: افزایش دو برابری ساعات دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان اتوبوس باعث کاهش چشمگیر آمار وقوع تصادفات در شهر شده است.

کد خبر 389827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.