اجرای ۵۰۰ برنامه محوری و ۱۲۰۰ برنامه استانی در هفته دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از اجرای ۵۰۰ برنامه اصلی، هزار و ۲۰۰ برنامه در سطح استان‌ها و بیش از ۱۰ هزار برنامه در شهرها و روستاهای کشور در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش ایمنا، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست خبری گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ دفاع مقدس در سراسر کشور اظهار کرد: ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های خود را در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌کند.

وی در تشریح این برنامه‌ها گفت: این مجموعه اجرای ۵۰۰ برنامه کشوری، هزار و ۲۰۰ برنامه استانی و بیش از ۱۰ هزار برنامه در شهرها و روستاهای کشور را در هفته دفاع مقدس در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه همه پیشرفت‌ها و پیروزی‌هایی که انقلاب اسلامی امروز به دست آورده است وابسته به مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این هفته تمرکز بر روی جوانان و نوجوانان با بهره‌گیری از فضای مجازی است؛ تلاش می‌کنیم تا همچون دوران دفاع مقدس با مردمی کردن برخی برنامه‌ها سطح مشارکت و پیشرفت روند کارها را ارتقا دهیم.

سردار کارگر با اشاره به اینکه شعار محوری سی و نهمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است، گفت: یک‌شنبه سی و یکم شهریور با عنوان «قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح» نامگذاری شده، که در این روز با برگزاری رژه نیروهای مسلح صلابت و توانمندی نیروهای مسلح و قدرت صنعتی و دفاعی کشور در سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال دو رژه بزرگ برگزار خواهیم کرد؛ یکی در تهران که مسئولیت آن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و دیگری نیز رژه بزرگ در بندرعباس است که با مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: روز دوشنبه یکم مهر با عنوان «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان» نامگذاری شده، که در این روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز عملی و پژوهشی و تقدیر از سربازان و مرزداران غیور کشور را خواهیم داشت.

وی گفت: سه شنبه دوم مهر تحت عنوان «رونق تولید، حمایت مردمی و خود باوری» نامگذاری شده، که در این روز با توجه به اینکه نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است به موضوعاتی چون رونق تولید ملی و اقتصادی با رویکرد مدیریت انقلابی و جهادی تاکید می‌شود و همچنین خودباروی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تقویت صنعت کشور و موثر در محدود کردن اهداف دشمن در حوزه تحریم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: چهارشنبه سوم مهر نیز با عنوان «بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و دفاع همه‌جانبه» نامگذاری شده، که نقش ولایت فقیه در بصیرت افزایی عمومی به منظور مقابله با ترفندها و همچنین مقابله با فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت مورد توجه قرار می‌گیرد. نقش ولایت فقیه در دشمن شناسی و هدایت جنگ و پس از جنگ نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سردار کارگر ادامه داد: پنج شنبه چهارم مهر با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» نامگذاری شده، که این روز به عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و تکریم از جانبازان و آزادگان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: جمعه پنجم مهر نیز با عنوان «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» نامگذاری شده، که در این روز به همبستگی ملی، حضور باشکوه در نماز جمعه و تقویت سبک زندگی دینی و حفظ و کرامت ارزش‌های اسلامی خانواده و همچنین ورزش همگانی و عمومی توجه خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: شنبه ششم مهر با عنوان «رزمندگان، حماسه‌ آفرینان و جهادگران» نامگذاری شده، که در این روز برنامه‌هایی در جهت یادبود حماسه غرورآفرینان عملیات بزرگ ثامن الائمه و  بزرگداشت شکست حصر آبادان برگزار می‌شود. همچنین از رزمندگان، جهادگران و حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس نیز تجلیل خواهد شد.

وی گفت: یکشنبه هفتم مهر با عنوان «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان نامگذاری شده که در این روز نیز با توجه به سالروز شهادت فرماندهان شهید فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا و بزرگداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس و تقدیر از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت انجام می‌شود. 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس از  اجرای ۵۰۰ برنامه محوری و ۱۲۰۰ برنامه در سطح استان‌ها و بیش از ۱۰ هزار برنامه در شهرها و روستاها، برگزاری رژه نیروهای مسلح در ۳۱ استان کشور که در تهران و بندرعباس به صورت ویژه انجام می‌شود، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، شامل عکس، پوستر، کتاب، ... و بیش از ۶۰۰ نمایشگاه، عطرافشانی ۱۹ هزار گلزار شهید، برگزاری بیش از ۷۰ مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه یادواره شهدا، رونمایی از ۳۱۶ عنوان کتاب، مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در ۱۲۰ برنامه، برگزاری بیش از ۵۰ برنامه شب شعر و خاطره و برگزاری ۴۸ نشست تخصصی با موضوعات مختلف در حوزه دفاع مقدس خبر داد.

سردار کارگر افزود: بازخوانی و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس و تجلیل از سربازان نمونه در ۳۱ استان کشور، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، حماسه‌های دوران دفاع مقدس توسط پیشکسوتان دفاع مقدس در مساجد و نماز جمعه، سخنرانی و بیان خاطرات فرماندهان در مدارس و دانشگاه‌ها و یادواره‌ها، حضور فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در میزگردهای تحلیلی و سیاسی در صدا و سیما، تولید و پخش ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع دفاع مقدس، برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس، بازدید رایگان از موزه‌های دفاع مقدس، نکوداشت فرماندهان شهید و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس است.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

کد خبر 389810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.