اگر بدمینتون مدال‌آور نیست به دلیل زیرساخت نامناسب است

رییس هیئت بدمینتون استان اصفهان گفت: اصفهان تیم نونهال خود را به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر اعزام کرد و همین امر سبب شد که اصفهان نتیجه ضعیفی را کسب کند.

بیژن رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با مدال هایی که تیم اصفهان در مسابقات استعداد های برتر کسب کرده است، اظهار کرد: امسال تیم ما یک مدال نقره انفرادی در بخش پسران داشت.

وی ادامه داد: تیم ما در بخش گروهی با قرعه سختی مواجه شد و تیم آقایان با اختلاف کم سکوی سوم را از دست داد.

رییس هیئت بدمینتون استان اصفهان اضافه کرد: تیم نونهالان این رشته در کشور قهرمان شدند، رده ای که برای مسابقات استعداد های برتر در نظر گرفته شده بود رده ای بین نونهالان و نوجوانان است که این سن در هیچکدام از رده ها نبود. اصفهان تیم نونهال خود را به این مسابقات اعزام کرد و همین امر سبب شد که تیم اصفهان نتیجه ضعیفی را کسب کند. اصفهان در دوره بعدی این مسابقات جز مدعی های اصلی قهرمانی است.

رجایی افزود: در هر استانی پتانسیل این رشته زیاد است، ولی تفاوت فرهنگی، بدنی و سخت افزاری باعث می‌شود که سطح بدمینتون پایین تر برود. در اصفهان نیروی انسانی مناسبی داریم ولی زیر ساخت های مناسبی وجود ندارد و همین امر سبب می‌شود که تیم اصفهان در مسابقاتی مانند استعداد های برتر نتایج و مدال های خوبی کسب نکند.

وی در رابطه با سطح مربی تیم های بدمینتون استان گفت: در استان مربی های خوبی داریم، اما امکانات سخت افزاری کم است و مربیان نمی توانند با بازیکنان تیم کار کنند. به دلیل نداشتن مکان های اختصاصی برای بدمینتون زمان تمرین قهرمانان کم می‌شود.

رییس هیئت بدمینتون استان اصفهان با اشاره به اینکه در چند سال حضورم در این هیئت اداره کل حمایت های لازم را انجام داده است، ادامه داد: باید زیر ساخت های مناسب وجود داشته باشد تا استعداد های این رشته شکوفا شوند و به قهرمانی برسند و امیدوارم در سال های آینده بدمینتون اصفهان ارتقا پیدا کند و جزء مدال آوران باشد.

کد خبر 389768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.