فرهنگ‌سازی استفاده از سینما به تبلیغ بیشتری نیاز دارد

دهاقان –رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دهاقان سرانه تماشاگر سینمای دهاقان را ۱۷ درصد عنوان کرد و گفت: استفاده از سینما و فرهنگ‌سازی آن نیاز به ترویج و تبلیغ بیشتری دارد و مسائلی همچون عدم مرکزیت، شغل  و تحصیل شهروندان باعث شده تعداد تماشاگران در برخی فصول کمتر شود.

مصطفی صالحی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، با اشاره به فعالیت شش گروه نمایشی در شهرستان، اظهار کرد: بزرگترین گروه ها مربوط به روستای پوده است که در غالب برنامه های مذهبی ونمایش های آیینی فعالیت می کنند.

وی افزود: گروه های نمایشی شهرستان با حضور بیش از ۴۵ هنرمند در زمینه های نمایش تعزیه در ماه های محرم وصفر و کمدی طنز در سایر ماه ها به اجرای نمایش می‌پردازند.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دهاقان، با توجه به اینکه در سال گذشته هفت برنامه نمایشی در غالب طنز اجرا شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر درصدد برنامه ریزی وساماندهی بهتر برنامه ها در ماه ها و مناسبت های آینده هستیم و باتوجه به اینکه وضعیت مشکلات جامعه، اعم از اقتصادی و خانواده ضرورت پرداختن به تئاتر های کمدی را بیشتر نمایان می کند، برنامه های بهتری تدوین و اجرا می شود.

صالحی، با اشاره به وضعیت اکران فیلم در تنها سینمای شهرستان، گفت: در سال گذشته ۱۵ فیلم سینمایی اکران شده که آمار ها از تعداد تماشاگران نیز بیانگر استقبال چشمگیر از فیلم های طنز بوده است.

وی افزود: در سال  گذشته تعداد تماشاگران سینما بیش از شش هزار نفر بوده که نسبت به جمعیت شهرستان افزایش ۱۷ درصدی تماشای فیلم های سینمایی راداشته است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دهاقان، سرانه تماشاگر سینمای دهاقان را ۱۷ درصد عنوان کرد و گفت: استفاده از سینما و فرهنگ سازی آن نیاز به ترویج و تبلیغ بیشتری دارد و مسائلی همچون عدم مرکزیت، شغل  و تحصیل شهروندان باعث شده تعداد تماشاگران در برخی فصول کمتر شود.

کد خبر 389579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.