احداث ۳.۵ هکتار فضای سبز در منطقه ۷ مشهد

شهردار منطقه هفت مشهد از احداث ۳.۵ هکتار فضای سبز در شش ماهه نخست سال با هدف احداث، نگهداری و حفظ فضای سبز در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایمنا، کوروش باوندی با بیان اینکه حفظ فضای سبز شهری از مهم‌ترین وظایف شهرداری است، گفت: طبق دستورالعمل واصله از سوی سازمان فضای سبز و طبق برنامه زمانبندی تدوین شده برای اداره فضای سبز منطقه، از ابتدای سال اقدام به احداث ۳.۵ هکتار فضای سبز در این منطقه کرده است.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به کاشت بیش از ۸۶۰ اصله نهال و کاشت انواع گل‌های دائمی و فصلی و همچنین درختچه در سطح منطقه اقدام شده است.

شهردار منطقه ۷ مشهد با اشاره به اینکه افزایش زندگی شهرنشینی می‌تواند سبب برخی معضلات زیست محیطی شود، افزود: اینجاست که وجود فضای سبز به عنوان عنصری که بهبود دهنده و مطلوب کننده محیط زیست شهری است بیشتر نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بوستان‌ها محل تفریح و بازی کودکان است، ایمن‌سازی آنها نیز در دستور کار شهرداری بوده و در همین راستا منطقه هفت اقدام به عقد قرارداد با پیمانکار مربوطه جهت استانداردسازی وسایل بازی کودکان کرد که این امر در جریان است.

باوندی افزود: احداث بوستان خطی خیابان امام رضا ۷۰، احداث فضای سبز آیلند میانی جاده محمدآباد، احداث فضای سبز کال خلج، احداث فضای سبز نقیبی فر، ساماندهی فضای سبز (ریشه کنی و هرس) تجهیز و بازپیرایی مبلمان پارکی سطح منطقه و آبیاری مکانیکی شیب‌های پل غدیر به عنوان گوشه‌ای از اقدامات منطقه هفت در حوزه فضای سبز در نیمه اول سال جاری نام برد.
 

کد خبر 389487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.