اولین حضور زنان در ورزشگاه پس از انقلاب

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از تجربه موفق خود درخصوص حضور زنان به ورزشگاه قوچان گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مرگ تلخ و دردناک دختر ایرانی که داستان غم انگیز زندگی اش با منع ورود به ورزشگاه آزادی آغاز و سپس خودسوزی و مرگ نابهنگامش پایان یافت، احساسات پاک زنان و دختران ایرانی را جریحه دار کرد و حاشیه ها، شایعات و اخبار درست و نادرست را به همراه خود داشت.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران فرمانداری خود در قوچان افزود: تیم ملی و علی دایی را در سال ۱۳۸۲ به ورزشگاه قوچان دعوت کرده بودیم. جمعیت انبوهی به تماشا آمده بودند. از جمله صدها نفر از زنان پشت در ورزشگاه خواستار ورود به استادیوم شهر بودند. با آقای حیدری مدیر کل وقت دفتر سیاسی استانداری (ریاست محترم فعلی شورای اسلامی شهر مشهد) تماس گرفته و تبعات موافقت و یا مخالفت ورود زنان را به او گفتم. در نهایت تصمیم را به عهده بنده گذاشت. چون منع قانونی نداشت، تمام مسئولیت را پذیرفتم و توکل بر خدا کردم و برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان وارد ورزشگاه شدند و همه چیز به خیر و خوشی تمام شد. بعد از آن، کسانی که قبلا مخالف و با حسن نیت دغدغه حضور زنان را داشتند، موافق حضور آنان شده بودند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد ادامه داد: به امید فراهم شدن بستر و شرایطی که زنان و دختران جوان جامعه ما که نیمی از پیکره اجتماع را تشکیل می دهند، برخوردار از حقوق انسانی و قانونی خویش باشند. مقام، حق و کرامت انسان ها در سخن و عمل ارج نهاده شده باشد.

کد خبر 389293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.