استفاده از گاز طبیعی در برکلی آمریکا ممنوع شد

مسئولان برکلی، شهری در کرانه شرقی خلیج سان‌فرانسیسکو و در شمال شهرستان آلامدا در ایالت کالیفرنیا، استفاده از گاز طبیعی را در ساختمان‌های جدید برای ساکنان شهر ممنوع کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برکلی اولین شهر ایالات متحده آمریکا است که مسئولان آن استفاده از گاز طبیعی را در ساختمان‌های جدید، به خصوص خانه‌های شخصی، ممنوع کرده‌اند. اگرچه گاز طبیعی از نفت سالم‌تر است با این حال، یک سوخت فسیلی به شمار می‌رود که در افزایش دمای کره زمین نقش مهمی ایفا می‌کند. مسئولان شهر برکلی استفاده از الکتریسیته برای گرم کردن آب و وسایل برقی آشپزخانه را از ژانویه ۲۰۲۰ به صورت یک قانون و اجبار درآوردند.

قانون ممنوعیت استفاده از گاز طبیعی در خانه‌های جدید در نتیجه یک تصمیم‌گیری جمعی در شورای شهر وضع شد با این حال برخی از منتقدان خارج از شورای شهر مخالفت خود را با این قانون اعلام کرده‌اند چرا که این افراد بر این باورند که استفاده از الکتریسیته هزینه‌هایی به مراتب بالاتر از گاز طبیعی را در برخواهد داشت. علاوه بر این برای اجرای قانون باید کارمندانی در دفتر طراحی و توسعه شهر استخدام شوند تا بر اجرای ممنوعیت استفاده از گاز طبیعی نظارت کنند که پرداخت حقوق این افراد به مدت دو سال نیز برای شهر هزینه‌بر خواهد بود.

رئیس کمیسیون انرژی کالیفرنیا اعلام کرد که دست کم تعداد ۵۰ شهر دیگر ایالت کالیفرنیا در نظر دارند قانونی مشابه با قانون ممنوعیت استفاده از گاز طبیعی، نظیر استفاده از الکتریسیته و انرژی خورشیدی، را در شهرها پیاده کنند تا در کاهش تغییرات اقلیمی سهیم باشند.

شهر برکلی در مقایسه با سایر شهرهای ایالت کالیفرنیا دارای سابقه زیادی در ممنوعیت‌های مترقی بوده است از جمله این ممنوعیت‌ها که پیامدهای مثبتی را در برداشته است می‌توان به ممنوعیت کشیدن سیگار در مکان‌های عمومی به خصوص رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها اشاره کرد. علاوه‌براین، ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی در رستوران‌ها و جایگزین کردن این ظروف با ظروف ساخته شده از مواد تجزیه‌پذیر ودوستدار طبیعت نیز از ممنوعیت‌های مثبت شهر به شمار می‌رود.     

کد خبر 389190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.