منع مهاجرت تحصیلی فرزندان مسئولان، فاصله طبقاتی را کم می کند

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر قانون منع تحصیل فرزندان مقامات در خارج از کشور تصویب شود فاصله طبقاتی میان مردم و مسئولان کمرنگ می شود و مسئولان بیشتر با درد مردم آشنا می شوند.

میلاد حسین‌خانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فرزندان مقامات هم باید در داخل ایران تحصیل کنند، اظهار کرد: در ایران دانشگاه هایی که از سطح علمی بالایی برخوردار هستند، داریم. اکثر جوانان ایرانی در داخل کشور مشغول به تحصیل هستند، در صورتی که تعداد زیادی از فرزندان مسئولان در کشورهای خارجی با استفاده از رانت پدر و مادر خود مشغول به تحصیل هستند. فضای داخل ایران هر چه که هست باید برای خانواده های مسئولین هم همان باشد.

وی افزود: اگر خوب بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که علاوه بر اینکه فرزندان مقامات به کشورهای خارجی مهاجرت تحصیلی کرده‌اند به کشورهایی مثل آمریکا و کانادا که ایران همواره از لحاظ سیاسی در معارضه و تحریم با آنها است نیزمهاجرت می کنند.

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این مسئله جدی و مهمی است که سئوالات زیادی در ذهن مردم ایجاد کرده است، چرا مسئولانی که رابطه میان ایران و آمریکا را بد می دانند، فرزندانشان در دانشگاه های این کشورها مشغول به تحصیل هستند؟ این موضوعاتی است که همیشه برای مردم ما سئوال بوده است.

حسین خانی اضافه کرد: معاون قوه قضائیه بیان کرده که فرزندان مقامات باید به ایران برگردند و یا اگر دانشجوی کشورهای خارجی هستند، انصراف دهند. کار درست این است که ابتدا بررسی های لازم را انجام دهند و با تحقیق مشخص شود که فرزندان مقامات تنها با امتیاز فرزند مقامات بودن مهاجرت تحصیلی کرده اند یا علت دیگری هم وجود دارد.

 وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، اهداف و آرمان هایی مدنظر داشت که یکی از آنها کم شدن فاصله میان مسئولان و مردم بود، اما شاهدیم روز به روز از این هدف خود دور می شود. اکنون شاهد فاصله طبقاتی زیاد میان مردم و مقامات هستیم.

 دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با واکنش ها به این قانون گفت: خبر حاکی است که این نظریه فعلا در شورای امنیت مطرح است، اما اگر به مرحله قانونی شدن برسد، مسلما با مخالفت از سوی برخی مسئولان مواجه هستیم. همان طور که آقای رحیمی نماینده مجلس ، مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده است.

به گزارش ایمنا، قانون منع تحصیل فرزندان مقامات در خارج از کشور اخیرا در پی اظهارات حجت الاسلام محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضائیه مطرح شد. وی در "گردهمایی ملی نقش حقوقدانان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در گام دوم انقلاب با رویکرد احیای عدالت و مبارزه با فساد" که اوایل مردادماه امسال در همدان برگزار شد، گفته بود: «هم اینک چند درصد فرزندان مسئولان نظام در خارج از کشور تحصیل می کنند؟ برخی افراد می گویند بچه ها آزادند هر جا تحصیل کنند، چرا این فرصت و آزادی برای دیگر اقشار جامعه مهیا نیست؟ آیا نظام اسلامی دنبال این اهداف بود؟ نماینده های انقلابی خانه ملت طرحی برای تصویب در صحن مجلس ارائه بدهند تا بر اساس آن فرزندان مسولان نظام مجاز به تحصیل در خارج از کشور نباشند. شاید عده ای بگویند تحصیل در خارج از کشور حق افراد است، ایرادی ندارد، پس پدرش نباید مسئولتی داشته باشد. کارگزاران نظام در سه قوه باید کاری کنند که مردم آنها را به عنوان علمدار و پرچمدار بپذیرند.» 

کد خبر 389133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.