۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
در این شهرها باید "پیاده" باشید!

بهترین راه برای کاوش در هر شهری پیاده‌روی است چرا که امکان تماشا و لذت بیشتر مناظر منحصر به فرد هر منطقه را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در هر شهری می‌توان قدم زد، از گوشه به گوشه آن بازدید کرد، با نقطه به نقطه آن آشنا شد و از تماشای وقایع روزانه جاری در آن لذت برد، ولی بعضی از شهرها دارای مزایای منحصر به‌فرد و جالب‌توجهی هستند که امکان بازدید از یکایک مناظر دیدنی و معماری‌های جالب، بهره‌ بردن از غذاهای محلی و آشنایی با فرهنگ و نمادهای معروف خود را در اختیار گردشگران پیاده قرار می‌دهد. این شهرها دارای مسیرهای گردشگری پیاده و بدون خودروی فراوانی هستند که امکان قدم زدن و لذت بردن از روال روزمره زندگی در آن شهر را فراهم می‌آورد. در ادامه با بعضی از این شهرها آشنا می‌شویم.

دوبرونیک، کرواسی

مرکز دیوارکشی‌شده شهر قدیمی دوبرونیک فقط مخصوص عابران پیاده است، بنابراین این شهر یکی از اماکن دیدنی در جهان است که چنانچه گردشگران آن متمایل به استفاده از اتومبیل باشند، بازدید از دیدنی‌ها و جذابیت‌های آن را از دست خواهند داد. علاوه بر این، بازدید از قصرها و کلیساهای قدیمی سبک باروک این شهر تنها با پای پیاده امکان‌پذیر است.

از سوی دیگر وجود کافه پیاده‌روهای فراوان، رستوران‌های دریایی مدیترانه‌ای، مغازه‌ها و کوچه‌های فراوان این شهر از مزایایی است که دوبرونیک برای گردشگران پیاده خود فراهم آورده است. قدم زدن در امتداد محوطه دیوارکشی‌شده مرکز دوبرونیک و بر فراز آن که طبق الگویی شبکه‌ای طراحی و ساخته شده است نیز منظره‌ای بکر و دیدنی از سواحل‌ مدیترانه را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

هنگ‌کنگ، هنگ‌کنگ

شاید منطقه شهری هنگ‌کنگ در طول چندین جزیره کوهستانی و بخشی از سرزمین اصلی منطقه کشیده شده باشد ولی دسترسی به پایتخت آن به هیچ وجه دشوار نیست. کشتی‌های ارزان‌قیمتی که تا پاسی از شب مشغول خدمات‌رسانی هستند و سیستم مترو و MTR جامع شهر (شبکه حمل و نقل عمومی و همه‌جانبه هنگ‌کنگ) به معنای دسترسی تمام وقت به سایر نقاط شهر و وجود امکان جابه‌جایی بین هنگ‌کنگ و منطقه خرید، هنر و سرگرمی "کولون" است. از سوی دیگر کوهستانی بودن این منطقه، امکان کاوش در مسیرهای اطراف قله‌ها و نماهای عالی آسمان‌خراش‌های زیرین آن را برای علاقمندان فراهم می‌کند.

دوستداران خرید که از پیاده‌روی خسته شده‌اند نیز می‌توانند از پله‌برقی میانی این فضا بهره‌مند شوند. این پله‌برقی، طولانی‌ترین پله برقی جهانی سرپوشیده در فضای باز است که از میان زمین‌های شیب‌دار این ناحیه عبور می‌کند. از سوی دیگر علاوه بر مراکز خرید مجلل و مشهور شهر هنگ‌کنگ، این شهر مملو از بازارهای خیابانی نیز هست که بازدیدکنندگان می‌تواند تا نیمه شب وقت خود را در آن‌ها سپری کنند. در طول روز نیز می‌توان در خیابان‌های این شهر به غذاهای تازه و گرم دسترسی داشت و یا عکس‌های جالب و خلاقانه گرفت. 

ونیز، ایتالیا

از جمله اصلی‌ترین و واضح‌ترین دلایل برای گردشگری پیاده در این شهر، نبودن ماشین‌ها است. ونیز به داشتن کانال‌های نمادینی معروف است که در میان ساختمان‌های رو به ویرانی شهر جریان دارند. پل‌های قوس‌داری که روی این کانال‌ها کشیده شده نیز از جاذبه‌های این شهر آبی است. به جرأت می‌توان گفت که به احتمال زیاد در هیچ کجای دیگر دنیا نمی‌توان فرصت لذت بردن از چنین منظره بی‌همتایی را داشت.

نکته قابل توجهی که درباره ونیز وجود دارد این است که در این شهر هیچ کس گم نمی‌شود. در ونیز می‌توان بدون نگرانی از عبور اتومبیل‌ها به گردش پرداخت و در کوچه پس کوچه‌های قدیمی و باد و باران خورده آن از یافتن مناظر هیجان انگیز، کافه‌های کوچک دوست‌داشتنی، میدان‌های ساکت و کلیساهای زیبا لذت برد.

فلورانس، ایتالیا

در مرکز شهر فلورانس که یکی از خواهرخوانده‌های اصفهان است، خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش شده بسیاری وجود دارد که عبور اتومبیل از آن‌ها ممنوع است. جابه‌جایی نیز در این شهر بسیار آسان است و به راحتی می‌توان با پای پیاده از یک سمت شهر به سمت دیگر آن رفت.

وجود موزه‌ها و گالری‌های متعدد در مرکز شهر، معماری‌های شگفت‌انگیز، غذاخوری‌های متفاوت، کلیساهای نمادین فراوان، افق خیره‌کننده شهر، باغ‌های زیبای "بابولی"، مغازه‌های فروش لوازم چرمی، فروشگاه‌های باشکوه دسر و بستنی‌فروشی و کوچه‌هایی که به میدان‌های آفتابی معروف این شهر ختم می‌شود، هر بازدیدکننده‌ای را دعوت می‌کند که در این شهر "پیاده" به گردش بپردازد.

کد خبر 389113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.