ابیانه در نوبت ثبت جهانی شدن/ ۱۳ اثر ناملموس در فهرست جهانی

نطنز- معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه در دوره سال های قبل کارشناسان اقداماتی از جمله رفع نواقص و لوله کشی گاز و نصب علمک و... انجام داده و با توجه به کارهای مطالعاتی انجام شده ثبت جهانی روستای ابیانه در نوبت قرار دارد.

محمد حسن طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز در خصوص سفر خود به این شهرستان اظهار کرد: در این سفر آداب و رسوم مذهبی شهرهای نطنز، بادرود و ابیانه را از نزدیک دیدم و آیین نخل گردانی از جلوه های ویژه و با شکوه مراسم عزاداری این شهرستان بود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به میراث ناملموس کشور گفت: تاکنون قریب به هزار و ۶۰۰ اثر ناملموس فرهنگی در کشور به ثبت رسیده است که ۱۳ اثر در فهرست ثبت میراث جهانی قرار گرفته است.

طالبیان در ادامه در خصوص وضعیت ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه گفت: سهم سالانه ایران برای ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی در یونسکو یک اثر اعلام می شود و بر این اساس با توجه به اینکه در دوره سال های قبل کارشناسان اقداماتی از جمله رفع نواقص و لوله کشی گاز و نصب علمک و... انجام داده و با توجه به کارهای مطالعاتی انجام شده ثبت جهانی روستای ابیانه در نوبت قرار دارد.

کد خبر 389107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.