طی دو ماه گذشته  ۲۲۰  قاضی در اصفهان جابجا شدند
رییس کل دادگستری اصفهان

نطنز- رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: طی دو ماه گذشته ۲۲۰ قاضی جابجا شده‌اند تا ۲۰ قاضی برای دادگاه تجدیدنظر گزینش و تعیین شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی صبح امروز در مراسم  تکریم و معارفه رئیس دادگستری نطنز با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: حرکت امام حسین (ع) به جهت  تکبر و خودخواهی نبود بلکه  هدف از قیام  ایشان اصلاح امور جد بزرگوارشان  حضرت رسول الله (ص) بود.

وی گفت: تمام مسئولان اجرایی ، قضایی و تقنینی کشور باید در جهت رضایت‌مندی مردم قدم بردارند تا با همدلی و همراهی یکدیگر  مشکلات و سختی‌های معیشتی مردم را کم کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تغییر و تحولات در دستگاه قضایی تحولاتی بعد از انتصاب  رئیس جدید قوه قضاییه  گفت: این تحولات قابل پیش‌بینی بود، ولی آنچه رئیس قوه قضاییه مطرح می‌کند استمرار تحول قبلی است که مهم‌ترین نشانه تحول هم افزایش رضایتمندی مردم است.

وی افزود: یکی از محورهای تحول دوره جدید بحث کاهش اطاله دادرسی بوده که تلاش بر این است که با افزایش نیروها مشکل اطاله دادرسی را رفع کنیم، محور دیگر صدور آرای متقن و محکم توسط قاضی است.

حبیبی تصریح کرد : توسعه فرهنگ صلح و سازش از دیگر نکات مد نظر بوده که برای آن دستورالعملی صادرشده تا پرونده‌هایی که امکان صلح و سازش در آن باشد به شورای حل اختلاف ارجاع شود.

وی با خطاب قرار دادن  اعضای شورای حل اختلاف گفت: اعضای شورای حل اختلاف تمام  تلاششان  صلح و سازش باشد .

رئیس کل دادگستری استان اصفهان راه اندازی شعب جدید تجدیدنظر در دادگاه های استان اصفهان را از دغدغه‌های مهم قوه قضائیه دانست و ادامه داد: ۵۵ شعبه تجدیدنظر برای اصفهان تصویب شده بود که تااکنون ۳۱ شعبه فعال است، تعداد ۲۴ شعبه دیگر باید راه‌اندازی شود، تصمیم به فعال کردن ۱۰ شعبه گرفته شد، به ۲۰ قاضی باتجربه که دارای علم کافی باشند، نیاز بود، مجبور شدیم ۲۲۰ جابجایی داشته باشیم تا ۲۰ قاضی برای دادگاه تجدیدنظر گزینش و تعیین شوند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه از زحمات ۲۰ ماهه حسین فروزانفر رئیس قبلی دادگستری نطنز تقدیر و  علیرضا علایی آرانی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان نطنز معرفی شد.

کد خبر 389092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.