شیفت ویژه پاکبانان چرمهین در روزهای تاسوعا و عاشورا

شهردار چرمهین گفت: شیفت ویژه پاکبانان در روزهای تاسوعا و عاشورا برای نظافت اماکن و معابر شهر برقرار می‌شود.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اظهار کرد: مدیریت شهری چرمهین همزمان با  فرارسیدن ماه محرم با نصب انواع بیرق و پرچم، ریسه‌های مشکی و بنرهای متناسبی به استقبال این ایام رفت تا زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حرکت در مسیر ولایت بیش از پیش در این شهر فراهم شود.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری چرمهین در تلاش است با انجام اقدامات مناسب نقشی در برگزاری هرچه بهتر مراسم ایام محرم و صفر داشته باشد، افزود: المان‌های مناسب با مضامین عاشورایی در میدان‌های شهر نصب شد و همه معابر و محلات و مسیرهای عبور دستجات عزاداری با بیرق و پرچم‌های مزین به نام ائمه اطهار فضاسازی شد.
شهردار چرمهین تصریح کرد: در روز تاسوعا تجمع عظیم مردمی در میدان شهرداری برگزار شد از این رو تدابیر لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم و رفع معضلات ترافیکی آن اتخاذ شد.
وی ادامه داد: گروه‌های عملیاتی آتش‌نشانی  و خدمات ایمنی در روزهای عاشورا و تاسوعا در محل تجمع عزادران حسینی مستقر می‌شوند تا در صورت نیاز خدمات لازم را ارایه دهند.
ثابت‌راسخ اضافه کرد: با توجه به تجمع عظیم شهروندان چرمهین در روز عاشورا در گلزار شهدای شهر، خیابان‌های اطراف این مکان مقدس تنظیف و شستشو شد و با برداشت نخاله‌های ساختمانی و بهسازی آسفالت خیابان‌ها، مسیر تردد هیئت‌های عزاداری و شهروندان ایمن و آماده‌سازی شد.
وی با اشاره به آماده‌سازی محیط‌های پیرامون مساجد و حسینیه‌ها، عنوان کرد:  آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری چرمهین از مساجد، تکایا، حسینیه‌های شهر و ایستگاه‌های صلواتی بازدید و تذکرات لازم را درباره رفع اشکالات و مسایل ایمنی را به مسئولان آن‌ها ارایه کرده است و پیگیری لازم جهت رفع ایرادات انجام گرفته است.
شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: در مساجد، تکایا و حسینیه های شهر که دارای کپسول اطفاء حریق بودند کپسول‌ها شارژ و مکان‌هایی که فاقد کپسول آتش‌نشانی بود، تجهیز شد.
وی افزود: نظارت لازم بر داربست‌زنی‌ها برای ایجاد ایستگاه صلواتی و هیئت‌ها به صورت کارشناسی انجام گرفت تا ضمن حفظ امنیت شهروندان منجر به سد معبر و ایجاد ترافیک در معابر نشود.
ثابت راسخ تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید پسماند در ایام محرم خصوصا دهه اول برای ارایه خدمات بهتر به شهروندان، نیروهای پاکبان در اطراف تکایا و هیئت‌های مذهبی مستقر شده‌اند.
ثابت‌راسخ تاکید کرد: با استقرار پاکبان‌ها در اطراف مساجد، تکایا، هیئت‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی، رفت و روب معابر پس از پایان مراسمات عزاداری آغاز و تا صبح فردا ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر 388990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.