اگر اضافه وزن دارید اینگونه لباس بپوشید

خیلی از ما نحوه درست لباس پوشیدن را بلد نیستیم، نمی دانیم چه پوششی برای اندام ما مناسب تر است تا هیکلمان را موزون‌تر نشان دهد. اما آنهایی که اضافه وزن دارند بر روی پوشش خود حساس‌ترند وترجیح می دهند چاقی خود را زیر لباس هایشان مخفی کنند مبادا کسی به آنها بگوید چاق تر شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غالبا افرادی که اضافه وزن دارند در انتخاب پوشش مناسب دارای باورهای غلطی هستند که اتفاقا هیکلشان را درشت تر نشان می دهد. آنچه در ادامه می آید، چند  پیشنهاد ساده است برای نحوه صحیح لباس پوشیدن کسانی که اضافه وزن دارند تا اندامشان موزون تر و ریزتر از آنچه که هست به نظر آید.

لباسی را انتخاب کنید که اندازه شماست

در انتخاب لباس خود به این نکته توجه کنید که لباس کاملا اندازه شما باشد. برخی افراد چاق دارای این تصور غلط هستند که اگر لباس های اندامی و مناسب افراد لاغر را بر تن کنند، لاغرتر از آنچه هستند به نظر می آیند. اما این باور کاملا اشتباه است. لباس اندامی برای افراد چاق، تنها باعث می شود اضافه وزنشان در معرض نمایش گذاشته شود و بعضا تصویری مضحک از خود بر جای بگذارند.

چاقی خود را با لباس گشاد پنهان نکنید 

افرادی که دارای اضافه وزن هستند نباید این اضافه وزن را با پوشیدن لباس گشاد پنهان کنند. این اقدام تنها باعث می شود که در نشان دادن اندام خود دچار اغراق شوند. فردی که دچار اضافه وزن است با پوشیدن لباس گشاد تنها باعث می شود که دیگران فکر کنند این فرد، چاق تر از گذشته شده است. باز هم تاکید می کنیم، بهترین راه این است که اندام خود را همان چه که هست نشان دهید. 

به جنس پارچه لباستان توجه کنید 

شاید باورتان نشود اما جنس پارچه لباس نیز در چاق و یا لاغر نشان دادن اندام شما سهم دارد. هرگز پارچه های سنگین را برای رفتن به عروسی ها و مجالس مهم انتخاب نکنید. پارچه های پشمی، بافتنی و چرمی شما را چاق تر از آنچه هستید نشان می دهند. پوشیدن لباسی از جنس این نوع از پارچه ها برای آقایان مناسب تر است. بهتر است برای این دسته از مجالس از پارچه های نازک و سبکی همچون حریر استفاده کنید که بر روی اندامتان به خوبی میخوابند. هرگز از پارچه های آهار دار همچون تافته استفاده نکنید.

رنگ های تیره بپوشید

انتخاب رنگ لباس نیز بر روی چگ.نه نشان دادن هیکلتان تاثیر دارد. افرادی که دارای اضافه وزن هستند باید از رنگ های تیره در پوشش خود استفاده کنند. رنگ های تیره این افراد را ریزتر از آنچه هستند نشان می دهد . بهترین رنگ تیره نیز برای افراد چاق، مشکی است. رنگ های روشن این افراد را حجیم تر از آنچه هستند نشان می دهند و ممکن است اطرافیانشان تصور کنند، چاق تر از گذشته شده اند.

هرگز لباس هایی با خطوط افقی نپوشید 

افرادی که دچار اضافه وزن هستند هرگز نباید لباس هایی که دارای خطوط افقی هستند به تن کنند. خطوط افقی حجم بیشتری به این افراد می دهند و باعث می شوند چاق تر به نظر آیند. لباس هایی باخطوط عمودی جلوه بهتری از اندام این افراد به نمایش می گذارند  زیرا خطوط عمودی تا حد زیادی در  نشان دادن اندام لاغر به افراد کمک می کنند.                                                        

کد خبر 388977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.