۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

هنگ کنگ، هنگ می‌کند

اولین گام رسمی یوزهای ایرانی برای رسیدن به قطر
هنگ کنگ، هنگ می‌کند

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی رسمی خودش در راه رسیدن به جام جهانی قطر به دیدار هنگ کنگ خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین نمایش رسمی تیم ملی فوتبال ایران تحت هدایت مارک ویلموتس بلژیکی در حالی به بازی مقابل هنگ کنگ موکول شد که فوتبالیست‌های ایرانی در بازی دوستانه مقابل سوریه توانستند با ارائه یک نمایش هجومی ۵ گل بزنند و این نتیجه باعث شد تا علاقمندان به فوتبال بعد از جدایی کارلوس کی‌روش نسبت به عملکرد سرمربی جدید تیم ملی مطمئن شوند.

  اما با این حال توقع می‌رود که ویلموتس بتواند در ادامه راه فوتبال ایران را به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند و شروع مقتدرانه در مسابقات مقدماتی می‌تواند فوتبال ما را نسبت به آینده امیدوار کند. تیم ملی ایران در دور اول مرحله گروهی استراحت داشت و شاهد دو تساوی همگروهانش در دور اول بود لی به هر حال در رقابت با دو کشور عراق و بحرین می‌توان به افزایش تفاضل گل در مقابل تیم‌های ضعیف‌تر گروه هم امیدوار بود و شاگردان ویلموتس باید از همان ابتدا بدون دست کم گرفتن حریف خودشان به دنبال بردی پرگل باشند.

اولین حریف تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی قطر تیم ملی هنگ کنگ خواهد بود که عصر روز سه‌شنبه ۱۹ شهریورماه از ساعت۱۷ به وقت ایران به دیدار شاگردان ویلموتس خواهد رفت و کسب برد پر گل در این بازی حسن شروع بسیار خوبی را برای فوتبال ما رقم می‌زند.

داور این بازی یاماماتو یودای از کشور ژاپن است که به همراه کاراکامای ساتوشی - هیراما ریو این بازی را قضاوت خواهند کرد.

هنگ کنگ حریف مورد علاقه ایران

بر خلاف کشورهای شرق اسیا مثل کره و ژاپن باید از هنگ کنگ به عنوان یک حریف ساده و بی آزار برای تیم ملی نام برد که در این سالها همیشه به فوتبال ما باخته است.اولین تقابل فوتبال ایران و هنگ کنگ در سال  ۱۳۴۷ بود که تیم ملی ایران با هدایت محمود بیاتی در مقابل حریف خودش قرار گرفت و توانست این کشور کوچک را شکست دهد. در سال ۵۶ هم شاگردان حشمت مهاجرانی در مجموع دو بازی رفت و برگشت موفق به شکست هنگ کنگ شدند. در سال ۶۷ هم تیم ایران با هدایت پرویز دهداری توانست هنگ کنگ را شکست دهد تا ۴ بازی و ۴ برد برای فوتبال ما به ثبت برسد.

هنگ کنگ بدون ستاره

 هنگ کنگی ها در اولین بازی خودشان در مرحله گروهی در خانه کامبوج به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند و فردا برای اولین بار در مقابل چشم هواداران خودی به میدان خواهند رفت. فلایتیتن سرمربی فنلاندی هنگ کنگ در بازی اول چند بازیکن اصلی تیمش را به همراه نداشت و در بازی دوم بدون شک با حمایت هوادارانش در مقابل ایران یکی از بزرگترین تیمهای آسیایی با انگیزه بسیار زیادی به میدان خواهد رفت. یاپ یونگ فای-۲۹ ساله (باشگاه ایسترن)، وانگ ژن پنگ-۳۵ ساله(کیچی)، یئون هو چون-۲۴ ساله(لی من)، روبرتو آفونسو -۳۶( آر اند اف)، اندی راسل-۳۱ (هبی چاینا فورچون)، دنی کانسلا-۳۷ (کیچی)، تونگ کین من-۳۴(کیچی)، هلیو گونسالوس-۳۳(کیچی)، لئونگ نوک هنگ-۲۴(آر اند اف)، تسوی وانگ کیت-۲۲(میژو هاکا)، لا تیس زد چان ۲۲-(کیچی)، فانگ هینگ وا- ۲۶(ایسترن) هوانگ یانگ-۳۵(کیچی)، جو یینگژی-۳۲(کیچی)، وونگ وای-۲۶(بدون تیم، چونگ وای کئونگ-۲۳(ایسترن)، چان سیو کوان-۲۷(سوترن)، تان چون لاک-۲۳(گوانژو آر اند اف)، چانگ سیو کوان-۲۲(لی من) جیمز ها-۲۶(سوترن)، الکس آکانده-۳۰(دالیان ییفانگ)، ساندرو-۳۲(تای پو)، سونگ مین هیم-۱۹(تای پو) بازیکنانی هستند که در لیست تیم ملی هنگ کنگ قرار دارند و باید در مقابل ستاره‌های ایرانی به میدان بروند.

کد خبر 388948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.