۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کاهش وزن با مصرف زنجبیل

مصرف روزانه زنجبیل خواص زیادی مانند کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان، بهبود عملکرد سیستم گوارش، تسکین سردرد و کاهش وزن دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زنجبیل یک گیاه دارویی تند و معطر و حاوی مواد مغذی مختلف مانند انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات، قند و فیبر است. این ریشه پرخاصیت دارای آنتی اکسیدان فراوان است که با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله می‌کند و سلامتی افراد را بهبود می‌بخشد. زنجبیل را می‌توان به صورت تازه، خشک شده، پودر و یا روغن مصرف کرد. در ادامه به بررسی بعضی از خواص دارویی این گیاه شگفت‌انگیز می‌پردازیم:

زنجبیل و کاهش التهاب

"جینجرول" که ماده اصلی تشکیل دهنده زنجبیل است، با بیماری‌های ناشی از التهاب مقابله می‌کند، زیرا توانایی کاهش ورم و التهاب مفاصل را دارد. ویژگی ضد التهابی زنجبیل برای افرادی که از درد مفاصل و آرتریت رنج می‌برند، بسیار مفید و موثر است. زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است که می‌تواند پوست آسیب دیده و یا پوست ملتهب را بهبود بخشد و به بهتر شدن گردش خون نیز کمک کند.

زنجبیل و پیشگیری از سرطان

"جینجرول" موجود در زنجبیل، یک ترکیب ضد التهاب و ضد باکتری است که سلول‌های سرطانی را سریع‌تر از داروهای شیمی درمانی از بین می‌برد. استفاده از روش شیمی درمانی خطرات زیادی برای سلامتی افراد دارد؛ بنابراین استفاده از داروهای گیاهی مانند زنجبیل، برای پیشگیری و درمان سرطان موثر است و عوارض خاصی نیز ندارد. نتایج مطالعات پژوهشگران نشان داده است که مصرف روزانه زنجبیل باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های پانکراس، سینه و تخمدان می‌شود.

زنجبیل و بهبود عملکرد سیستم گوارش

زنجبیل یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و باکتری‌های مضر که باعث ناراحتی معده می‌شود را از بین می‌برد. مصرف این ماده غذایی به افزایش ترشح بزاق کمک می‌کند؛ در نتیجه باعث بهبود فرآیند هضم می‌شود. این گیاه برای افراد مبتلا به یبوست، کسانی که به اختلالات گوارشی مبتلا هستند و زنان بارداری که از حالت تهوع صبحگاهی رنج می‌برند، بسیار مفید است. همچنین زنجبیل عضلات دیواره داخلی روده را آرام کرده و باعث می‌شود غذا راحت‌تر در دستگاه گوارش حرکت کند.

زنجبیل و تسکین سردرد

خاصیت ضد التهابی زنجبیل به درمان بیماری‌هایی مانند سردرد و میگرن کمک می‌کند. مصرف این گیاه در کاهش التهاب رگ‌های خونی سر کمک موثر بوده وباعث تسکین سردرد می‌شود. تمام داروهایی که سردرد و میگرن را تسکین می‌دهند، دارای خواص ضد التهابی هستند که عوارض جانبی زیادی دارند. بنابراین می‌توان زنجبیل را که دارای ویژگی مشابه ضد التهابی است، جایگزین این داروها کرد. نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف روزانه زنجبیل به پیشگیری از سردرد و میگرن نیز کمک می‌کند.

زنجبیل و کاهش وزن

مصرف روزانه زنجبیل، سوخت و ساز بدن را تسریع می‌بخشد و خوردن آن با غذاهای دیگر باعث می‌شود اثر گرمایی آن‎‌ها افزایش پیدا کند؛ بنابراین کالری بیشتری مصرف می‌شود. همچنین زمانی که زنجبیل مصرف می‌کنید، احساس سیری کرده و تمایل نخواهید داشت کالری بیشتری مصرف کنید؛ از این رو مصرف روزانه زنجبیل به کاهش چربی‌های شکم و پهلو کمک می‌کند.

کد خبر 388768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.