شهرداری بوشهر ۷۰ مدرسه را پاکسازی می‌کند

سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر از هرس درختان و پاکسازی ٧٠ مدرسه در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی عالی‌پور با بیان این خبر، اظهار کرد: مدرسه محیطی است که در آن تعلیم و تربیت کودکان امروز و آینده‌سازان فردا بر اساس اصول اخلاقی و اسلامی پایه‌گذاری می‌شود، بنابراین محیط آموزشی باید به گونه‌ای باشد که از هر لحاظ علاوه بر پاسخ‌گویی به نیازهای فیزیولوژیکی دانش‌آموزان، جوابگوی سلامت آن‌ها نیز باشد.

وی تصریح کرد: از آنجا که با ورود فرزندان به مدارس بخشی از مسئولیت والدین درقبال کنترل سلامت آن‌ها به مدرسه واگذار می‌شود و از سوی دیگر اهم توجه مدارس معطوف به مسائل آموزشی است، خدمات شهری شهرداری می‌تواند نقش عمده و در قابل‌توجهی را در قبال کنترل سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان ایفا کند.

سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهرداری بوشهر خاطرنشان کرد: هدف ستاد "استقبال از مهر" ارتقاء فرهنگ بهداشتی دانش‌آموزان، کنترل بهداشت محیط مدارس، ترغیب دانش آموزان به حفظ پاکیزگی محیط مدرسه، ترویج فرهنگ حفاظت از فضاهای سبز به منظور کاهش هزینه‌های نگهداری و بهبود محیط شهری است.

عالی‌پور تأکید کرد: بخش مهمی از رسالت شهرداری‌ها نهادینه کردن فرهنگ شهروندی و احساس مسئولیت در قبال شهر است، به همین دلیل ستاد استقبال از مهر فعالیت‌های فرهنگی را با هدف جلب مشارکت دانش‌آموزان در بخشی از فعالیت‌های شهری اجرا می‌کند.

کد خبر 388728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.