گام سوم محکمتر برداشته شود

حجت الاسلام مسعود سرافراز امام جمعه فولادشهر گفت: امروز باید گام سوم محکمتر برداشته شود به طوری که اروپا به این باور برسد که اگر نتواند تعهدات خود را عملیاتی کند، ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را با قدرت به پیش خواهد برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر یکی از زیبایی های حماسه عاشورا را ترویج فرهنگ نماز دانست و اظهار کرد: در زیارتنامه امام حسین(ع) می خوانیم که ایشان نماز را اقامه می کنند و باید توجه داشت اقامه نماز با خواندن آن فرق می کند. 

وی افزود: اقامه یعنی برپا داشتن نماز که باید در جامعه و علنی اقامه شود؛ و امام حسین(ع) با آنکه می توانست در خیمه نماز بخواند و با اینکه نمازش شکسته بود، در مقابل جمعیت نماز بپا داشت. 

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: امام حسین(ع) نماز را با جماعت آن هم در برابر صفوف دشمن در اول وقت برگزار می کند و باید به این مسئله اندیشید که به راستی نماز چیست که در عصر تاسوعا هنگامی که به سیدالشهدا(ع) پیشنهاد حمله می شود، حضرت طی چند نوبت گفت‌وگو جنگ را یک روز به تأخیر می اندازند و می فرمایند: « إنی أُحب الصلوة.»

وی ادامه داد: امام(ع) در میدان رزم، بدون اعتنا به تیرباران دشمن، نماز عشق به جا آورد و به این صورت، اهمیت نماز را به شیعیان و پیروان راستین خود گوشزد فرمود.

سرافراز اضافه کرد: بسیاری از ما نماز می خوانیم، ولی چقدر نماز دوست داریم؟ عزاداران حسینی، ظهر عاشورا در هر کجا هستید، به یاد امام حسین(ع) و آخرین نماز ایشان، همراه با امام زمان(عج) نماز ظهر عاشورا را با شکوه و با اخلاص بپا دارند.

وی با بیان اینکه اخیراً وزیرخارجه آمریکا درباره مذاکره با ایران لفاظی های جدیدی ارائه کرده است، گفت: وزیرخارجه آمریکا گفته است ما واقعا برای رسیدن به یک حل و فصل متمرکزیم. ما می خواهیم ایران کشوری عادی باشد. ما می خواهیم مردم ایران در تغییر رفتار حکومتشان موفق باشند. وقتی آنها این کار را انجام بدهند ما از نشستن بر سر میز مذاکره خرسند خواهیم بود. 

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: وزیر خارجه آمریکا به صراحت شرط مذاکره با ایران را دست کشیدن ایران از فعالیت های انقلابی مطرح کرده است و این سخنان پمپئو به معنای این بوده که ایران باید از مبانی انقلابی خود دست بردارد تا آمریکا با ایران وارد مذاکره شود. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای در داخل عامدانه و یا جاهلانه در زمین بازی آمریکا حرکت می کنند و سعی دارند مذاکره با غرب را راه حل تمام مشکلات معرفی کنند در حالی که هدف اصلی از مذاکرات غرب در درجه اول تضعیف اصول انقلابی ایران بوده تا بدین گونه موقعیت و جایگاه ایران را در میان کشورهای مسلمان تضعیف کنند و  در نهایت راهبرد خود در مورد تغییر نظام را اجرا کنند.

سرافراز افزود: سیدالشهداء در روز عاشورا به ما آموخت که سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد و مرگ با عزت و شرف، بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد. 

وی تصریح کرد: مذاکره حضرت اباعبدالله برای لغو تحریم ها از روی نیاز نبود، بلکه کاری که امام حسین(ع) انجام داد برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات حتی یک انسان فریب خورده در جبهه باطل تا آخرین لحظه ها بود. 

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: پیام عاشورا برای مقاومت امروز ملت مسلمان و عاشورایی ایران این است که ایستادگی در برابر دشمنان اسلام همانگونه که امام حسین(ع) هزینه آن را دادند، برای ما هم در عصر حاضر هزینه دارد و سربلندی دنیا و آخرت مومنان و مسلمانان و انسان های آزاده در گروه مقاومت و پایداری است.

وی اضافه کرد: در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار و مستکبرین، این پیام را باید به دشمن داد که از دادن جان و فرزند ابایی نداریم. 

سرافراز عنوان کرد: جبهه مقاومتِ مقتدر و مظلوم به تکلیف خود عمل کرده، ولو آنکه در شرایط نابرابر و دشوار باشد و اگر به ظاهر هم شکست بخورد، ناشی از قدرت دشمن نیست. 

وی خاطرنشان کرد: آنچه این جبهه را ضعیف می کند، ناشی از خیانت های داخلی و تردید آفرینی عده‌ای سست ایمان و مرعوب است. 

امام جمعه فولادشهر گفت: سال گذشته رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان بیان داشتند که به اروپا اعتماد نکنید، اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند، ما با این سه کشور دعوا نداریم، امّا به این کشورها اعتماد نداریم. 

وی اظهار کرد: گذر زمان ثابت کرد که اروپایی ها نه تنها در قبال تعهدات برجامی خود با ایران همراه نشدند، بلکه عملاً در کنار آمریکا ایستاده و زمینه را برای فشار بیشتر مهیا کردند. 

سرافراز افزود: انتظار از دستگاه دیپلماسی آن بوده که به مذاکرات تلفنی و وعده های بی پایه غربی ها اعتماد نکنند و هرگونه قرار و توافق با آنها را مکتوب و با در یافت تضمینی اجرایی قابل تحقق کنند.

وی تصریح کرد: این نکته را نیز نباید به دست فراموشی سپرد که هر گونه حاشیه سازی و طرح مسائل فرعی و مواضع ضد و نقیض مسئولان در مورد مذاکره در این شرایط، می تواند در تزلزل وحدت و انسجام ملی و اُفت روحیه مقاومت مردم اثرگذار باشد.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: امروز باید گام سوم محکمتر برداشته شود به طوری که اروپا به این باور برسد که اگر نتواند تعهدات خود را عملیاتی کند، ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را با قدرت به پیش خواهد برد.

کد خبر 388597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.