خانه‌های انگلستان نیروگاه تولید برق می‌شود

در شهرک نیث، واقع در ولز در جنوب غربی بریتانیا، خانه‌هایی آزمایشی احداث شده است که همگی دارای نیروگاه اختصاصی خود است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی معماران طی یک اقدام جمعی تعداد ۱۶ خانه با مساحت‌های مختلف در شهرک نیث طراحی کرده‌اند که به طور کامل الکتریسیته مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند تا به همگان نشان دهند که طراحی هوشمندانه تا چه‌ حد می‌تواند باعث ایجاد تغییر، به خصوص در زمینه بازده تبدیل انرژی شود. خانه‌های جدید بر اساس تکنولوژی روز طراحی شد و حرکتی بود در جهت سنجش امکان جایگزینی نیروگاه‌های محلی با خانه‌هایی که به طور مستقل انرژی مورد نیاز خود را تولید می‌کنند. 

ساختمان‌های آزمایشی جدید، شامل ۱۶ خانه یک خوابه، دو خوابه و سه خوابه بود که بر پشت بام تمام آن‌ها پنل‌های خورشیدی نصب شده بود. علاوه براین، استفاده از منبع باطری مشترک برای این خانه‌ها باعث می‌شد که الکتریسیته بیشتری ذخیره شود تا در صورت نیاز برای شارژ خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر استفاده از پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های جدید شهرک نیث، تکنولوژی‌های متعدد دیگری نیز در آن‌ها تعبیه شده بود که کارآمدی آن‌ها را دوچندان می‌کرد. به عنوان مثال، نمای این ساختمان‌ها را فلزاتی پیش‌ساخته تشکیل می‌داد که گرمای مورد نیاز داخل ساختمان را در فصل سرما تامین می‌کرد. گرمای جذب شده از طریق فلزات نمای ساختمان در سراسر قسمت‌های داخلی آن پخش می‌شد.

معماران در ساخت خانه‌های آزمایشی خورشیدی شهرک نیث با موفقیت‌های زیادی روبرو شدند و نشان دادند که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته می‌توان به توسعه مسکن مقرون‌به‌صرفه کمک کرد و همچنین میزان انتشار گاز کربن را به حداقل رساند.   

کد خبر 388517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.