پویش «محرم یاران محیط زیست» آغاز به کار خواهد کرد

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: در ایام محرم با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست و مدیریت پسماند مناطق، پویش محرم یاران محیط زیست راه اندازی می شود.

به گزارش ایمنا، شینا انصاری با اشاره به جایگاه ارزشمند محیط زیست در آموزه های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر در هیأت های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه ها هرچه بیشتر نسبت به حفظ پاکیزگی محیط زیست و سلامت عمومی جامعه اهتمام داشته باشند.

وی افزود: با هدف ضرورت مشارکت موثر و داوطلبانه شهروندان در نهادینه ساختن الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط زیست تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر، در سطح جامعه و کاهش آلودگی های محیط زیستی دستورالعمل اقدامات فرهنگ‌ساز محیط زیستی در ایام محرم سال ۱۳۹۸ به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است.

شینا انصاری اظهار کرد: در این دستور العمل به آموزش استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف، استفاده از لامپهای COB و SMD جهت کاهش مصرف انرژی، کاهش استفاده از سفره های یکبار مصرف، آموزش در خصوص فشردن زباله های تولیدی و جلوگیری از رها سازی آنها در معابر، پرهیز ازایجاد  آلودگی صوتی اشاره شده است که امید است همه با مشارکت یکدیگر سعی در اجرای مفاد دستور العمل در مناطق با همکاری شهروندان داشته باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست و مدیریت پسماند مناطق، پویش محرم یاران محیط زیست در ایام محرم راه اندازی می شود که اعضای کانونهای محیط زیستی و اعضای سمن ها ضمن آموزش نکات لازم به هیئت ها و حسینیه های هر محله و منطقه سعی در پاکیزه نگه داشتن محیط در حین انجام مراسم عزاداری دارند.

به گزارش ایمنا؛ دستور العمل اقدامات محیط زیستی در ایام محرم سال ۱۳۹۸ با محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار و با همکاری سازمان مدیریت پسماند، اداره کل سلامت و اداره کل آموزش‌های شهروندی جهت تدوین یک دستورالعمل واحد برای اجرا در ایام سوگواری در راستای حفاظت محیط زیست تهیه شده است.

منبع: فارس

کد خبر 388476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.