ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده هوا در آمستردام

مسئولان آمستردام تصمیم خود مبنی بر جایگزین‌ کردن تمام خودروها و موتورسیکلت‌های بنزینی و گازوئیلی شهر با خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ را علنی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح جایگزینی خودروها و موتورسیکلت‌های بنزینی و گازوئیلی تلاشی در جهت کاهش آلاینده‌های هوا به علت تردد زیاد این وسایل نقلیه در شهر آمستردام، پایتخت هلند، است.

در حال حاضر، میزان آلودگی هوای شهر آمستردام از حد استاندارد تجاوز کرده است به همین دلیل در سال ۲۰۱۸، اعضا شورای سلامت هلند در نشستی گروهی تصمیم گرفتند میزان دی‌اکسید نیتروژن و ذرات معلق هوا در شهرهای آلوده کشور، به خصوص آمستردام و روتردام، را مورد بررسی قرار دهند.

داوطلبانی که میزان مواد سمی در شهرهای آمستردام و روتردام را مورد بررسی قرار دادند به این نتیجه رسیدند که میزان دی‌اکسید نیتروژن و ذرات معلق هواد در این دو شهر از حد استاندارد تجاوز کرده است بنابراین تصمیم گرفتند از دولت تقاضای وضع قانونی را بکنند که بر اساس آن استفاده از وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی تا سال ۲۰۳۰ به صفر برسد.

طبق آمار ارائه شده توسط شورای ترافیک شهر آمستردام، آلودگی هوا قاتلی خاموش است که از عمر شهروندان پایتخت هلند یک سال می‌کاهد. دولت در طرحی درازمدت تصمیم دارد برنامه‌های خود مبنی بر ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی را پیاده کند.

قرار است تا سال ۲۰۲۰ استفاده از خودروهایی که تا قبل از سال ۲۰۰۵ تولید شده است، ممنوع شود؛ تا سال ۲۰۲۲ هیچ اتوبوس و تاکسی عمومی آلاینده هوا حق تردد در داخل شهر را نخواهد داشت و تا سال ۲۰۲۵  هم تمام کشتی‌ها و موتورهای گازی از رده خارج خواهد شد و تعداد وسایل نقلیه برقی افزایش خواهد یافت تا این تعداد به ۲۳ هزار عدد برسد. دولت هلند در نظر دارد افرادی را که خودروهای خود را با خودروهای برقی تعویض می‌کنند، از نظر مالی مورد حمایت قرار دهد.

کد خبر 388405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.