«مهرحسینی در شهر حسینی»/ نذر فرهنگی نوشت‌افزار در شهر

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد گفت: با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان و یکی از خیریه‌های شهر، باتوجه به نزدیکی ماه محرم و آغاز سال تحصیلی جدید نذر فرهنگی نوشت‌افزار را با عنوان «مهرحسینی در شهر حسینی» انجام می‌شود.

سیدعلیرضا خاتون‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اقدامات شهرداری اصفهان برای ماه محرم و مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد محرم در شهرداری اصفهان برای ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی و پایه‌های تبلیغاتی، افزود: قبل آغاز ایام محرم، نمایندگان تام‌الاختیاری از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و معاونت خدمات شهری در سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی اصلی ارایه مجوزهای برپایی ایستگاه‌‎های صلواتی و همچنین پایه‌های تبلیغاتی به هیئت‌های مذهبی شهر، بلافاصله پس از روز عید سعید غدیرخم در سازمان تبلیغات اسلامی استقرار یافتند تا تسهیل در فرایند ارایه مجوزها صورت گیرد.

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد ادامه داد: با همکاری بین بخش‌های مختلف شهرداری، سازمان تبلیغات و پلیس امنیت ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی برای سال دوم به نحو احسن انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارایه مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تاکید شده که این ایستگاه‌ها باید در محل‌هایی قرار گیرد که باعث ایجاد ترافیک و سلب آرامش در رفت و آمد شهروندان نشود.

خاتون‌آبادی گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم، اَبَر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) با حضور گسترده شهروندان، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، اعضای شورای شهر، تعدادی از مدیران شهری، اعضای ستاد شهر حسینی و شهروندان در میدان بزرگمهر به اهتزار درآمد که در این مراسم آیین چاوش خوانی آغاز مراسم بود و با مراسم سینه زنی پرچم همراه با ذکر یا حسین پرچم به اهتزاز درآمد و مجموعه شهرداری به صورت کامل آماده ورود به ماه محرم شد.

وی با اشاره به خدمات ارایه شده توسط شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان به هیئت‌های عزاداری در شهر، تصریح کرد: نرخ سرویس‌دهی دربستی هر دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان به هیئت‌های مذهبی در ایام محرم با توجه به تخفیف ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری برای مشارکت در برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به حدود یک سوم کاهش یافته است.

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد با اشاره به نذر فرهنگی نوشت‌افزار با شعار «مهرحسینی در شهر حسینی» در اصفهان، گفت: در این راستا با تعدادی از هیئت‌های مذهبی شهر مذاکره شده تا جدا از نذرهای مختلفی که انجام می‌شود، یک پک کوله نوشت‌افزار به قیمت ۱۱۰ هزارتومان قرار داده شود تا شهروندان خیّر در حمایت از افراد بی بضاعت پیش قدم باشند و نذرفرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان همزمان با ماه محرم فضاسازی سطح شهر را با استفاده از المان‌های «اشک» و پرچم‌های مشکی انجام داده است، ادامه داد: دیواره پازلی میدان امام حسین(ع) نیز با طرحی مناسب با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بروز رسانی شده است.

خاتون‌آبادی خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز برنامه‌های مختلفی در سطح شهر انجام داده است.

کد خبر 388353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.