هرس تمامی درختان منتهی به خیابان های مدارس

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردرای اهواز گفت: هرس درختان خیابان های منتهی به مدارس، هرس درختان در محوطه مدارس، پا بیل کردن باغچه ها، کاشت گل های فصلی و درختان گل دار در مدارس، بلوارها و آیلندهای منتهی به مدارس از مهمترین اقداماتی است که باید توسط مسئولان فضای سبز مناطق انجام شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهوز؛ صالح عبدالهی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهردرای اهواز در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، گفت: با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، از همه مسئولین فضای سبز انتظار می رود نسبت به هرس درختان منتهی به مدارس بخصوص درختان کنار اهتمام ورزند.

وی خواستار پیگیری ویژه مناطق جهت خرید بذر و گل های فصلی پاییزه شد و تصریح کرد: مسئولان فضای سبز موضوع تامین اعتبار خرید بذر و گل های پاییزه را به صورت جدی و ویژه پیگیری کنند.

وی با تاکید بر روش صحیح آبیاری فضای سبز، یادآور شد: قطعاً همه می دانند با توجه به گرمی هوا، آبیاری درختان و فضای سبز در ساعات منتهی به ظهر جز آسیب رساندن به آن هیچ منفعتی ندارد، لذا برنامه آبیاری که از سوی سازمان به مناطق ابلاغ شده است را جدی بگیرید و در ساعاتی آبیاری انجام شود که ابلاغ شده است.

عبداللهی تنوع گونه های جدید را در فضای سبز را خواستار شد و خاطرنشان کرد: کاشت گونه های جدید سازگار با شرایط آب و هوایی موجود در دستور کار مسئولان فضای سبز مناطق قرار بگیرد و بیشتر سعی در کاشت گیاهان بومی و درختان مثمر شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به ایستگاه های پمپاژ آب خام حساس بود و رسیدگی شود، ادامه داد: تمامی ایستگاه ها و شبکه های پمپاژ آب خام بایستی فعال باشند تا در آبرسانی به فضای سبز خللی وارد نشود.

صالح عبداللهی با اشاره به بازگشایی مدارس خواستار رسیدگی بیشتر به این موضوع شد و خاطرنشان کرد: هرس درختان خیابان های منتهی به مدارس، هرس درختان در محوطه مدارس، پا بیل کردن باغچه ها، کاشت گل های فصلی و درختان گل دار در مدارس، بلوارها و آیلندهای منتهی به مدارس از مهمترین اقداماتی است که باید توسط مسئولان فضای سبز مناطق صورت بگیرد.

کد خبر 388328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.