۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
گالری جنگلی شگفت‌انگیز در تولوم

در تولوم، شهر باستانی تمدن مایا در مکزیک، یک گالری هنری بسیار اعجاب‌انگیز احداث شده است که چشم بازدیدکنندگان را برای مدتی طولانی خیره به خود نگه می‌دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گالری هنری شهر باستانی تولوم آیینه‌ای تمام نما از هنر معماری قرن بیست و یکم است که توسط نوه ارشد پگی گوگنهایم، از گردآورندگان مشهور آثار هنری در آمریکا، طراحی شد. سایبانی چوبی فضای گالری هنری را که با الهام از طبیعت ساخته شده است، به طور کامل در بر گرفته است.

از بازدیدکنندگان هنگام ورود به این گالری، خواسته می‌شود کفش‌های خود را در آورند تا با پای برهنه کف زمین را احساس کنند چرا که کف گالری هنر همچون موجود زنده‌ای است که از درختان در هم پیچیده تاک جنگلی ساخته شده است. ساقه‌های درختان تاک جنگلی از زمین به سمت دیوارها و سقف گالری هنری کشیده شده است و چشم‌اندازی شبیه به جنگل به آن بخشیده است.

در فرآیند ساخت گالری هنر جدید تولوم هیچگونه درختی قطع نشد و ساختمان جدید با فاصله از زمین بنا شد تا به محیط زیست آسیبی وارد نکند. نور طبیعی از طریق پنجره‌های تعبیه شده روی گالری و همچنین روزنه‌های سازه‌های چوبی وارد ساختمان می‌شود.

درختان و گیاهان در داخل و خارج گالری در حال رشد هستند، حتی در بعضی از قسمت‌های ساختمان درختان از بیرون به سمت داخل سرک کشیده‌اند و شاخه‌های خود را در داخل گالری آویزان کرده‌اند.

زیبایی اعجاب‌انگیز گالری هنر تولوم باعث جذب بسیاری از ساکنان شهر و گردشگرانی از سراسر دنیا شده است. بازدیدکنندگان با گشت و گذار در این گالری قدم زدن در میان جنگل‌های زیبا را تجربه می‌کنند.  

کد خبر 388326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.