سرویس هوشمند بازدیدهای ماموران آتش‌نشانی مشهد راه‌اندازی شد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راه‌اندازی سرویس هوشمند بازدیدهای ماموران آتش‌نشانی در سامانه جامع آتش‌نشانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان با بیان اینکه وظایف آتش‌نشانی فقط در مبارزه با حریق خلاصه نمی‌شود، اظهارکرد: دریافت تأییدیه آتش‌نشانی ساختمان از جمله موضوعات مرتبط با مجموعه آتش‌نشانی است و شهروندان برای دریافت پایان‌کار ساختمان از شهرداری، نیاز به تاییدیه آتش‌نشانی دارد که در این خصوص لازم است ماموران، بازدیدهایی از محل و اماکن شهری داشته باشند.

وی افزود: در گذشته روال تقسیم بازدیدهای ماموران آتش‌نشانی از اماکن سطح شهر مانند بازدید از اماکن بالقوه خطر، ایمنی مهدکودک‌ها، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، انبارها، تالارهای پذیرایی و باغ‌سراها، درمانگاه‌ها، هتل‌ها، اصناف و... به صورت دستی توسط یک کاربر خاص صورت می‌گرفت؛ اما هم‌اکنون به صورت الکترونیکی و بر اساس شاخص‌های گرید کارشناسان، شیفت‌های کاری، سقف بازدید و... انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: افزایش سرعت تقسیم بازدید به همراه صرفه‌جویی در منابع انسانی و افزایش بهره‌وری، جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی در انتخاب مأمور بازدید و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود مأموران بازدید، جزو مزیت‌های این سرویس تعریف می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس هوشمند تقسیم بازدیدهای ماموران آتش‌نشانیتصریح کرد: توزیع عادلانه بازدیدها بین مأموران بازدید، یکپارچه‌سازی تقسیم بازدید در فرآیندهای پیشگیری، اجرائیات و نظارت، استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود مأموران بازدید، کاهش زمان و هزینه رفت‌وآمد (یک مأمور بازدید می‌تواند بازدید فرآیندهای مختلف را انجام دهد)، تقسیم بازدید بر اساس شاخص‌های آماری و گرید کارشناس، افزایش سرعت تقسیم بازدید و صرفه‌جویی در منابع انسانی و افزایش بهره‌وری، از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس هوشمند است.

رجائیان ادامه داد: سرویس هوشمندسازی تقسیم بازدیدهای ماموران آتش‌نشانی در سامانه جامع آتش‌نشانی فعال شده است.

کد خبر 388235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.