به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان با بیان اینکه وظایف آتشنشانی فقط در مبارزه با حریق خلاصه نمیشود، اظهارکرد: دریافت تأییدیه آتشنشانی ساختمان از جمله موضوعات مرتبط با مجموعه آتشنشانی است و شهروندان برای دریافت پایانکار ساختمان از شهرداری، نیاز به تاییدیه آتشنشانی دارد که در این خصوص لازم است ماموران، بازدیدهایی از محل و اماکن شهری داشته باشند.
وی افزود: در گذشته روال تقسیم بازدیدهای ماموران آتشنشانی از اماکن سطح شهر مانند بازدید از اماکن بالقوه خطر، ایمنی مهدکودکها، رستورانها و آشپزخانهها، مساجد و حسینیهها، انبارها، تالارهای پذیرایی و باغسراها، درمانگاهها، هتلها، اصناف و... به صورت دستی توسط یک کاربر خاص صورت میگرفت؛ اما هماکنون به صورت الکترونیکی و بر اساس شاخصهای گرید کارشناسان، شیفتهای کاری، سقف بازدید و... انجام میشود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: افزایش سرعت تقسیم بازدید به همراه صرفهجویی در منابع انسانی و افزایش بهرهوری، جلوگیری از اعمال سلیقههای شخصی در انتخاب مأمور بازدید و استفاده از تمام ظرفیتهای موجود مأموران بازدید، جزو مزیتهای این سرویس تعریف میشود.
وی با اشاره به مهمترین ویژگیهای سرویس هوشمند تقسیم بازدیدهای ماموران آتشنشانیتصریح کرد: توزیع عادلانه بازدیدها بین مأموران بازدید، یکپارچهسازی تقسیم بازدید در فرآیندهای پیشگیری، اجرائیات و نظارت، استفاده از تمام ظرفیتهای موجود مأموران بازدید، کاهش زمان و هزینه رفتوآمد (یک مأمور بازدید میتواند بازدید فرآیندهای مختلف را انجام دهد)، تقسیم بازدید بر اساس شاخصهای آماری و گرید کارشناس، افزایش سرعت تقسیم بازدید و صرفهجویی در منابع انسانی و افزایش بهرهوری، از مهمترین ویژگیهای این سرویس هوشمند است.
رجائیان ادامه داد: سرویس هوشمندسازی تقسیم بازدیدهای ماموران آتشنشانی در سامانه جامع آتشنشانی فعال شده است.
نظر شما