بحران امروز صنعت فولاد کشور صادرات است

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با بیان اینکه بحران امروز صنعت فولاد کشور صادرات است، گفت: عوارض خام فروشی نیز نباید از بخش زنجیره فولاد خارج شود و باید در صندوقی ذخیره شود تا صرف توسعه استحصال مواد معدنی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  سید رسول خلیفه سلطانی در آیین گشایش  " یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین آلات و صنایع وابسته" اظهار کرد: در سال میلادی جاری ایران رتبه دهمین تولید کننده فولاد جهان را کسب کرده و با پیشرفت سه رتبه‌ای نسبت به سال گذشته از کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا و مکزیک پیشی گرفته است.

وی افزود:  در زمینه تولید فولاد می‌توانیم کشورهای کره جنوبی، آلمان، ژاپن و برزیل را پشت سر بگذاریم، اما در زمین تولید فولاد کیفی باید فراتر از فولادهای ساختمانی گام‌هایی را برداریم.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با بیان اینکه متوسط سهم فولاد آلیاژی در ایران حدود سه درصد است که باید در پی افزایش این سهم باشیم، گفت: افزایش تعداد نمایشگاه‌ها در طول سال اتفاق خوبی است که باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

وی افزود: مسئولان دولتی باید توجه کنند که اکنون زمان توسعه صادرات فولاد و مقررات زدایی برای توسعه صادرات آن است که در این راستا در جلسات وزارت صمت و جلسات ستاد تنظیم بازار به دنبال مقررات زدایی هستیم.

خلیفه سلطانی اضافه کرد: در زنجیره فولاد تناسب خوبی برقرار شده‌ است، اما باید سالانه ۱۳ میلیون تن از تولید فولاد کشور صادر شود، زیرا فقط ۱۳ میلیون تن از فولاد تولید شده پاسخگوی نیاز کشور است.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با بیان اینکه بحران امروز صنعت فولاد کشور صادرات است، گفت: عوارض خام فروشی نیز نباید از بخش زنجیره فولاد خارج شود و باید در صندوقی ذخیره شود تا صرف توسعه استحصال مواد معدنی شود.

کد خبر 388038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.