عملکرد دو ساله مدیریت شهری اصفهان مورد نظرسنجی قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست داریم در قالب نظرسنجی علمی عملکرد دو ساله شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان را مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: حادثه کربلا و عاشورا درس‌هایی را به ما داده که امروز به صورت جدی به این اصول نیاز داریم.

وی با بیان اینکه حریت و آزادگی، استقامت و پایداری، دیگرخواهی و مشارکت عمومی، نفی خودکامگی، برانگیختن به نیکی و خودنگهداری از اصول مورد توجه در واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) بوده است، افزود: ما باید به این اصول پایدار باشیم و از همه سختی‌ها و زیبایی‌های این واقعه برای اداره امور عمومی و زندگی شخصی الگوبرداری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز تولیت حق مردم به ما سپرده شده است، گفت: باید همه مسئولان به حق الناس توجه داشته باشند، همانطور که مامور هستیم به بیت‌المال توجه کنیم باید مراقب حق الناس نیز باشیم.

وی با بیان اینکه ما در همه امور با حق الناس مواجه هستیم، افزود: در این زمینه باید به لوایح ارسالی از سوی شهرداری بیشتر توجه داشته باشیم تا حقی از مردم ضایع نشود.

با شفاف‌سازی دست دلالان را کوتاه کنید

نصراصفهانی با بیان اینکه مردم باید همواره در جریان امور قرار بگیرند، اظهار کرد: باید توجه داشت که چنانچه ما شعار شفاف‌سازی را اعلام می‌کنیم باید با مردم نیز شفاف باشیم، در خصوص فعالیت‌های شهرداری و جلوگیری از فعالیت دلالان باید همه اطلاعات مورد نیاز مردم را در تابلوهای اعلانات شهرداری‌های مناطق نصب کنیم.

وی  با بیان اینکه اعضای شورای شهر و تیم مدیریت شهری اصفهان باید همواره دیدگاه‌های مردم را در خصوص عملکرد خود مورد توجه قرار دهند، اضافه کرد: در این زمینه از مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست داریم در قالب نظر سنجی علمی عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان را طی دو سال گذشته مورد ارزیابی قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ما هیچ نگرانی از نظرسنجی نداریم، ما نظرات مردم را دریافت می‌کنیم و بر اساس آن نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت خواهیم کرد.

تقدیر از راه اندازی خانه حقوق شهروندی

وی ضمن قدردانی از شهرداری اصفهان به دلیل اختصاص مرکزی تحت عنوان خانه حقوق شهروندی اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز مطالبه چند ساله اعضای شورای شهر بود که محقق شد و امیدواریم کلینیک حقوق کودکان نیز در آینده نزدیک در شهر اصفهان با توجه به تحقق شهر دوستدار کودک در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شورا ظرفیت‌های خاصی دارد و می‌توان مصوبات شورای شهر را با توجه به سنجش همه جوانب به اجرا در آورد، اظهار کرد: در این زمینه باید توجه داشت که شورای شهر از ظرفیت‌هایی بالایی برخوردار است و همه شهرداران استان و کشور باید از این ظرفیت بهره برداری کنند.

وزارت آموزش و پرورش تاب و توان آزمون و خطا را ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز گفت: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که از آنجایی که سکانداری بزرگترین وزارتخانه دولت دارای حساسیت ویژه‌ای است، به دور از هر گونه مصلحت اندیشی، تایید این وزیر از همه جهات مورد بررسی قرار گیرد چرا که  پس از ۴۰ سال میانگین عمر وزارت هر وزیر آموزش و پرورش کمتر از دو سال بوده است و ضرر و زیان آن متوجه آینده کشور خواهد بود.

کد خبر 387912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.