باخت عجیب ایران در روز پر قدرت صربستان و اسپانیا

روز نخست جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال در چین با پیروزی مدعیان همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ امروز رسما آغاز شد و برخی تیم ها اولین بازی خود را انجام دادند.

در گروه اول، چین توانست با حساب ۷۰ بر ۵۵ از سد ساحل عاج بگذرد. ژیانلیان لی، مهم ترین عنصر پیروزی چینی ها در این بازی بود که توانست ۱۹ امتیاز در این بازی به دست آورد. چینی ها در این بازی، عملکرد تیمی خوبی هم داشتند و ۴ بازیکن آن ها توانستند ۱۰ امتیاز یا بیشتر را کسب کنند؛ در حالی که ساحل عاج فقط یک بازیکن با این آمار امتیاز در ترکیب خود داشت.

در دیگر بازی این گروه نیز لهستان با نتیجه ۸۰ بر ۶۹ از سد ونزوئلا گذشت تا دیگر پیروز امروز گروه یک لقب بگیرد. در این گروه چین و لهستان هر دو، دو امتیازی هستند و در جدول رده بندی جایگاه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.

در گروه دوم، آرژانتین با نتیجه ۹۵ بر ۶۹ از سد کره جنوبی گذشت و روسیه نیز به سختی و با نتیجه ۸۵ بر ۷۷ نینجریه را شکست داد. در این گروه نیز آرژانتینی ها به همراه روسیه دو تیم اول گروه هستند و به نظر بیشترین شانس را برای صعود دارند.

در گروه سوم، ایران در حالی که تا دقایق پایانی بازی از حریف خود، پورتوریکو جلو بود در برابر این تیم با نتیجه نزدیک ۸۳ بر ۸۱ شکست خورد تا در عین ناباوری دیدار را واگذار کند. اسپانیا نیز در دیگر دیدار این گروه، با ارائه یک دیدار بی نقص با نتیجه ۱۰۱ بر ۶۲ تونس را شکست داد. ستاره های اسپانیا در این بازی ریکی روبیو و مارک گسول بودند و تنها بازیکن حاضر در NBA تونس یعنی صلاح مجری نیز ستاره تیم آفریقایی بود.

بالاخره در گروه چهارم این رقابت ها نیز صربستان با ارائه یک بازی بی نقص از ستارگانش، نیکولا یوکیچ، بوگدان بوگدانوویچ و بوبان ماریانوویچ با حساب ۱۰۵ بر ۵۹ آنگولا را شکست داد و ایتالیا نیز با نتیجه ۱۰۸ بر ۶۲ از سد فیلیپین گذشت. دنیلو گالیناری که بازیکنی شاغل در NBA است، ستاره ایتالیا در ارائه این عملکرد بود.

دیدارهای جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ فردا - ۱۰ شهریور - با آغاز رقابت های گروه های پنجم تا هشتم پیگیری خواهد شد.

کد خبر 387898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.