عظیمیان: تحریم‌ها زمینه خودکفایی را فراهم کرد

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: بدقولی آمریکایی‌ها و تحریم‌ها زمینه شناخت ظرفیت‌های داخلی و خودکفایی در تولید محصولات را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حمیدرضا عظیمیان در آیین تکریم و معارفه مدیرمجتمع فولاد سبا اظهار کرد: فعالیت و تولیدات مجتمع فولاد سبا  برای فولاد مبارکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و افزایش پیاپی تولیدات این مجموعه نشان از اهمیت سرمایه گذاری هایی دارد که فولاد مبارکه در سبد سرمایه گذاری های خود برای این مجموعه کرده است.

وی اهیمت محصولات تولید شده در فولاد سبا را بسیار استراتژیک و حایز اهمیت دانست و افزود: فرآیند تولید ورق در فولادسبا نسبت به مجتمع فولاد مبارکه یک گام جلوتر و پیشرفته تر بوده و برهمین اساس در برنامه ریزی های انجام شده به دنبال افزایش ظرفیت تولید و کیفیت محصولات هستیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: تحریم ها و بدقولی های انجام شده از سوی آمریکایی ها سبب شد فولاد مبارکه در مسیری گام بردارد که جبران عدم حضور پیمانکاران خارجی را با تکیه بر توان مهندسان داخلی رقم بزند و بتوانیم این صنعت بزرگ و تاثیرگذار را در مسیر تعالی قرار دهیم.

وی با شاره به اهمیت استفاده از دانش بومی در توسعۀ تکنولوژی و چرخۀ تولید و اقتصاد کشور، ادامه داد: فولاد مبارکه به دنبال ان است که حرف جدیدی را در عرصه صنعت به منصه ظهور برساند چراکه دشمنان با افزایش تحریم ها به دنبال به زانو درآورد مجتمع فولاد مبارکه هستند از این رو با همت جهادی به سمت استفاده از دانش داخلی برای بومی سازی تکنولوژی مورد نیاز در فولاد مبارکه هستیم.

عظیمیان با بیان اینکه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ فولاد کشور و خاورمیانه به شمار می آید اما باید از این مرحله عبور کرده و صاحب تکنولوژی شویم، اضافه کرد: از کارشناسانی  که در فولاد سبا مشغول فعالیت هستند نیز انتظار می رود به این مسئله توجه ویژه داشته باشند و در کنار تولید روزانه و تامین نیازمندی ها مورد نیاز تولید به بحث تکنولوژی و بومی سازی صنعت فولاد نگاهی  جهادی داشته باشند تا در این مجموعه نیز به این مهم دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: برخی افراد معتقد هستند فولاد مبارکه نمی تواند از افراد بازنشسته استفاده کند البته طرح اینگونه مسائل به دلیل اختلاف نظر حقوقی است که در برخی مواقع مطرح می شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه متذکر شد: پس از بررسی های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی فولاد مبارکه به این نتیجه دست پیدا کردیم، به دلیل آنکه در قانون مجتمع فولاد مبارکه موسسه خصوصی تلقی می شود می تواند از بازنشستگان نخبه خود استفاده کند.

وی افزود: امروز بیش از ۲۵ هزار نفر پرسنل از سراسر کشور در این مجموعه بزرگ تولیدی مشغول به فعالیت هستند و حداکثر بازنشستگانی که مورد استفاده قرار گرفته اند به ۲۵ نفر نمی رسد از این رو انتظار می رود دولت جمهوری اسلامی و افرادی که خواستار اداره مجتمع فولاد مباره هستند این حق را بدهند که از بین صدها پرسنل بازنشسته افرادی که دارای تخصص، دانش و تجربه بالا هستند برای اداره بهتر فولاد مبارکه استفاده کنیم.

در ادامه مصطفی عطایی پور، مدیر مجتمع فولاد سبا گفت: با همت پرسنل مجتمع فولاد سبا در سال های گذشته و بهره‌برداری از طرح های توسعه‌ شاهد افزایش بهره‌وری در تجهیزات و نیروی انسانی و همچنین ثبت رکوردهای مختلف بوده ایم و این مهم نشان از تلاش شبانه روزی در این مجموعه است.

وی افزود: با وجود تحریم های ضالمانه دشمنان اراده برای رونق تولید در مجتمع فولاد سبا وجود دارد اما تحقق این مهم تامین مواد اولیه همچون سنگ آهن است که امیدواریم این مهم نیز تامین شود تا بتوانیم به وظیفه خود در رونق تولید جامه عمل بپوشانیم.

مدیر مجتمع فولاد سبا تصریح کرد: یکی از سیاست های مجتمع فولاد سبا حرکت در مسیر انجام وظایف اجتماعی خود در منطقه است که امیدورایم در این حوزه نیز موفق عمل کرده تا رضایتمندی مردم شهرستان لنجان افزایش یابد.

گفتنی است در این آیین از زحمات احمد احمدیان تقدیر و مصطفی عطایی پور به عنوان مدیر مجتمع فولاد سبا منصوب شد.

کد خبر 387886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.