تشکیل شوراهای محلی به رونق اقتصاد شهری کمک می‌کند

یک کارشناس شهرسازی گفت: شوراهای محلی حلقه گمشده بین شهروندان و حوزه مدیریت شهری است، تشکیل این شوراها موجب می‌شود بخشی از هزینه‌های تحمیل شده به مدیریت شهری توسط مردم محلی تامین و صرف امور مربوط به محله شده و اقتصاد شهری رونق بگیرد.

فرزاد مؤمنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مفهوم حکمروایی شهری در برنامه ریزی شهری دو رویکرد پایین به بالا و بالا به پایین را شامل می‌شود.

وی افزود: رشد شهر از پایین به بالا موجب شده تا تمامی نیازهای ساکنان یک واحد همسایگی کوچک یا محله به بخش‌های مختلف حوزه مدیریت شهری انتقال پیدا کند.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: شوراهای محلی حلقه گمشده بین شهروندان و حوزه مدیریت شهری است، مدیریت شهری عمدتا نگاهی کلان به مسائل و موضوعات شهری دارد و تشکیل شوراهای محلی موجب شده تا رسیدگی به مسائل کالبدی، اجتماعی و دسترسی‌ها در سطح یک محله بهتر انجام شود.

مؤمنی ادامه داد: شورای محلی می‌تواند یک بازوی کمکی برای شورای اسلامی شهر باشد و بخشی از حوزه‌های عملیاتی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر را پیاده‌سازی کند، شناسایی نیازهای مردم محله به صورت دغدغه مند در مقیاس محله‌ای و ارائه راه‌حل‌های موثری در راستای برطرف کردن این نیازها از جمله مزایای شوراهای محلی است.

وی خاطرنشان کرد: شورای محلی باید به صورت ساختارمند تشکیل و از نظرات کارشناسان و متخصصان در بخش‌های مختلف استفاده شود به علاوه بهتر است کارشناس و متخصصان از شهروندان ساکن در محلات باشند تا به درستی نیازها و ضرورت‌های محل سکونت خود را شناسایی کنند.

این کارشناس شهرسازی افزود: تشکیل شوراهای محلی موجب شده بخشی از هزینه‌های تحمیل شده به مدیریت شهری توسط مردم محلی تامین و صرف امور مربوط به محله شود همچنین این امر سبب شکل گیری رقابتی میان محلات شهری است و این رقابت سازنده منجر به پایداری شهری و رونق اقتصاد شهری می‌شود.

کد خبر 387791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.